Q-FREE – BRIKKEORDRE I SØR-AFRIKA –19 MNOK

Report this content

Q-Free har mottatt sin andre brikkeordre fra ETC i Sør-Afrika til en verdi av 19 MNOK. ETC er utnevnt som operatør for Gauteng prosjektet, og eransvarlig for distribusjon av brikker.

"Dette er Q-Frees andre kontrakt i Sør-Afrika i løpet av noen få måneder. Sør-Afrika kan bli et viktig marked for Q-Free i mange år fremover”, kommenterer konsernsjef Øyvind Isaksen.

Ordren vil være levert innen juni 2011.

Q-Free har en datterselskap i Durban, Q-Free Africa som har BEE status.

Trondheim 26. april 2011.

Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil 47 905 59 401

Finansdirektør Roar Østbø, mobil 47 932 45 175

Om Q-Free

Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikksystemer, truck-tolling, rettshåndhevelse samt parkering – og aksesskontroll. Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert de mest anerkjente teknologiene, og er i dag ledene innen både DSRC (brikke) - og ALPR (Autmatic Lisence Plate Recognition) baserte løsninger, GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har circa 275 ansatte og er representert i 17 land. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker QFR. http://www.q-free.com