Q-FREE ASA – RESULTAT FOR ANDRE KVARTAL 2010

Report this content

”Fokus i år er å posisjonere selskapet for de større infrastrukturprosjektene som er under planlegging. Flere av disse prosessene vil bli konkludert i 2011 og 2012. 2010 vil imidlertid bli et mellomår, og vil i så måte ikke representere en finansiell forbedring grunnet manglende kontraktstildelinger av infrastrukturprosjekter i 2010, sier konsernsjef Øyvind Isaksen.

Høydepunkter:

• Omsetning 169,6 MNOK. Høyeste produktomsetning siden 2005.
  • Driftsresultat 8,8 MNOK, 5,2 % margin
  • Resultat før skatt 7,6 MNOK, 4,5 % margin
  • Likviditetssituasjon svekket, men forventes å bli forbedret i kommende kvartaler
  • Ordreinngang 100 MNOK
  • Ordrereserve 609 MNOK

Isaksen kommenterer videre, ”Det er motiverende å observere at det globale markedet viser en tydelig veksttrend og at Q-Frees posisjonering muliggjør et stort vekstpotensiale for selskapet.

Vedlegg: Kvartalsrapport og presentasjon

Trondheim, 18. august 2010

Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil +47 905 59 401

Finansdirektør Roar Østbø, mobil +47 932 45 175