Q-FREE ASA – RESULTAT FOR TREDJE KVARTAL 2011

«Vi har oppnådd et akseptabelt driftsresultat og vi avslutter kvartalet med en sterk kontantbeholdning. Ordreinngangen er  ikke tilfredsstillende,  men det er viktig å understreke at vi i 2011 har bygget opp en pipeline som vil muliggjøre selskapet å ta de neste stegene med hensyn til posisjon i industrien, omsetning og lønnsomhet», sier konsernsjef Øyvind Isaksen.

HØYDEPUNKTER:

-         Omsetning 144,1 MNOK, 112 % økning sammenlignet med Q3-10.

-         EBITDA (driftsresultat før avskrivninger) 22,9 MNOK, 15,9 % margin

-         EBIT (driftsresultat) 12,2 MNOK, 8,4% margin

-         Resultat før skatt 9,5 MNOK, 6,6% margin

-         Ordreinngang 78 MNOK, største bidragsytere

-         Brikkeordre til en verdi av 34 MNOK fra CGMP i Brasil

-         Service og vedlikeholdskontrakt til en verdi av 17 MNOK fra Transportstyrelsen i Sverige

-         Ordrereserve 433 MNOK

-         Styrket likviditetssituasjon , kontantbeholdning på 253 MNOK ved utgangen av Q3-11

«Vi har i løpet av de siste årene bygget en imponerende portefølje, etablert viktige referanser og ikke minst bygget en internasjonal og profesjonell organisasjon. Q-Free er godt posisjonert for langsiktig lønnsom vekst», konkluderer Isaksen.

Vedlegg: Kvartalsrapport og presentasjon

Trondheim 27 oktober 2011

Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil +47 905 59 401

Finansdirektør Roar Østbø, mobil +47 932 45 175