Q-FREE ASA- RESULTAT FOR FØRSTE KVARTAL 2011

“Fremgangen fortsetter, - økt omsetning, forbedret inntjening, god nyhetsstrøm, økt ordrereserve og forliksavtale i Slovakia signert”, kommenterer konsernsjef Øyvind Isaksen.

HØYDEPUNKTER

Omsetning 170 MNOK

Driftsresultat 5 MNOK,3 ,0 % margin

Resultat før skatt 4 MNOK, 2,4 % margin

Ordreinngang 237 MNOK

Ordrereserve 642 MNOK

Forliksavtale signert med SkyToll i Slovakia, - likviditetssituasjonen forventes å forbedres i kommende kvartaler

“Selskapet har allerede oppnådd mange viktige milepæler i 2011, og det er all grunn til å tro at selskapet vil være “back on track” i løpet av 2011 etter et utfordrende 2010. I det videre løp handler det om å posisjonere selskapet for langsiktig vekst”, konkluderer Isaksen.

Vedlegg: Kvartalsrapport og presentasjon

For ytterligere informasjon, kontakt:

Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil: 47 905 59 401

Finansdirektør Roar Østbø, mobil: 47 932 45 175

Om Q-Free

Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikksystemer, truck-tolling, rettshåndhevelse samt parkering – og aksesskontroll. Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert de mest anerkjente teknologiene, og er i dag ledene innen både DSRC (brikke) - og ALPR (Autmatic Lisence Plate Recognition) baserte løsninger, GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har circa 275 ansatte og er representert i 17 land. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker QFR. http://www.q-free.com