Q-FREE HAR MOTTATT INTENSJONSAVTALE I BANGKOK PÅ 61 MNOK

Q-Free har mottatt en intensjonsavtale (LOI) fra Bangkok Expressway Company Limited (BECL) for modernisering av et eksisterende veiprisingssystem. Kontraktens verdi er på 61 mill NOK. BECL er en av flere ekspressveioperatører i Bangkok regionen. BECL har blant annet ansvaret for hovedforbindelsen til og fra den nye internasjonale flyplassen i Bangkok, Suvarnabhumi, med over 100.000 bompasseringer pr dag.

”Bangkok representerer et kommende marked innen elektronisk veiprising. Dette er selskapets andre kontrakt på relativt kort tid, og det forventes at det annonseres flere infrastrukturprosjekter i løpet av året”, sier konsernsjef Øyvind Isaksen i Q-Free ASA. Videre påpeker Isaksen at etter hvert som infrastruktur for elektronisk veiprising bygges vil et stort brikkemarked utvikles.

Kontrakten betinger suksessfull kontraktsforhandling innen 30 dager.

Trondheim 23. Januar 2009