Trengselskatt-kontrakten i Gøteborg økt med 32 MNOK

Trafikverket har tildelt Q-Free utvidelser i forbindelse med det pågående trengselskatt-prosjektet i Gøteborg til en verdi av 32 MNOK. Økningen er relatert til leveranse av flere betalingsstasjoner,  samt tilhørende utstyr og service for 2 år. De nye betalingsstasjonene skal leveres i løpet av 2012.

“Trengselskatt-prosjektet i Gøteborg er et strategisk viktig prosjekt, - et signatur-prosjekt synlig for hele det globale avanserte transportstyringsmarkedet. Vi er stolte av å kunne levere vår unike løsning til Trafikverket», uttaler konsernsjef Øyvind Isaksen.

Trondheim 2. august 2012

Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil +47 908 76 398
Finansdirektør Roar Østbø, mobil +47 932 45175

Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikk systemer, truck -tolling, rettshåndhevelse samt parkering - og aksesskontroll. Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert på de mest anerkjente teknologiene, og er i dag ledene innen både DSRC (brikke), ALPR (Automatic Lisence Plate Recognition) og GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Afrika, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har cirka 270 ansatte og er representert i 17 land. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker QFR. www.q-free.com