Bli rik på auksjon. QXL Selgerskole: Slik tjener du en god månedslønn

Bli rik på auksjon
QXL Selgerskole: Slik tjener du en god månedslønn

Velstand og rikdom på auksjon? Da tenker man oftest på Christies, Sothebys eller liknende, men det er faktisk mange mennesker som har oppdaget at de kan drive en profitabel virksomhet via auksjonssider som QXL. En av dem er Niels Braathen, 25 år, som deler sine erfaringer på QXL sin selgerskole. Her kan alle som har lyst, lære hva som skal til for å selge bra på online auksjonssider – spesielt hvis man er en virksomhet.

Salgsskolen starter med et kurs i kveld den 24. februar. Her får deltakerene en praktisk innføring i godt salg og sikkerhet på online auksjoner krydret med spennende tips fra èn som faktisk har sitt daglige brød fra salg via blant annet QXL. Selgerskolen er særlig rettet mot virksomheter. Det kan være firmaer som leter etter nye salgskanaler eller som ønsker å starte fra scratch på QXL. Private storselgere kan også ta del i Niels Braathens 5-årige erfaring med nettsalg samt få gratis og effektive verktøyer for å forbedre auksjonssalget.

Det første kurset er fulltegnet og QXL fortsetter kursene fremover.

- Som alt annet krever et godt salg på online auksjoner at man legger arbeid i det. For vår virksomhet har det vært en meget god salgsskanal hvor vi henter over 30% av vår omsetning. Hvis jeg må gi et helt banalt råd til nye selgere så er det å sørge for gode bilder og beskrivelser. Det er faktisk avgjørende for å komme igang og overses av de fleste, sier Niels Braathen.

- Online auksjoner har bestemt tatt skrittet oppover fra å være et nettbasert loppemarked til en fullverdig cybersalgskanal. Derfor er vi glade for å tilby kursene med en erfaren og driftig underviser. Vi kan se at det er interesse for temaet, sier Frode Hovland, økonomidirektør i QXL Nordic.

Flere opplysninger på www.qxl.no

QXL.no er Norges største markedsplass med over 1 000.000 registrerte medlemmer. Hvert 2. sekund avsluttes en ny gjenstand på QXL.no, fordelt på masse spennende auksjoner og varer til fast pris. Klikk inn på www.qxl.no for mer informasjon.

Flere opplysninger
Frode Hovland, 975 50 580, frode@qxl.no