Ellos’ merkevare JSFN er nominert til prestisjefull internasjonal motepris

Report this content

Ellos’ merkevare JSFN er med sin høst-/vinterkolleksjon fra 2009/2010, designet av Maria Wahlgren, nominert sammen med andre velkjente merkevarer i moteverdenens Oscar, Global Fashion Awards. Prisutdelingen finner sted på Waldorf Astoria i New York den 10. november 2010. JSFN er nominert i klassen ”emerging retailer/designer”.

Vi er fantastisk stolte over JSFNs nominasjon i Global Fashion Awards. JSFN er en spennende og vital merkevare som i høyeste grad har klart å identifisere sin målgruppe. Jeg ser på nominasjonen som resultatet av hardt arbeid av et kreativt og ambisiøst team som har tatt JSFN til et nytt nivå,” sier Eric Dubois, administrerende direktør i Redcats Nordic.

Arbeidet med å revitalisere JSFN som merkevare begynte i 2008 og har blitt ledet av Maria Wahlgren. Resultatet ble høst-/vinterkolleksjonen fra 2009 som nå er nominert i Global Fashion Awards. Kolleksjonen bygget på hovedsakelig to trender: skandinavisk minimalisme og The Great Outdoors.  Skandinavisk minimalisme var inspirert av 90-tallsgrønsj og skaper en kontrast mellom herre-/uniformsinspirert og feminint, drapert design. The Great Outdoors er i stor grad basert på britisk tradisjon og folklore fra ulike deler av verden. Inspirasjonen til kolleksjonene hentet Maria og JSFN-teamet fra 90-tallets musikk og mote.

”Jeg tror JSFN er i takt med tiden. JSFN er en sterk skandinavisk merkevare som tilbyr en høy grad av mote til gode priser. JSFN tiltrekker seg kvinner som vil ha mye mote for pengene og som liker å kle seg personlig og med mye attitude,” sier Maria Wahlgren, designansvarlig for den nominerte høst-/vinterkolleksjonen.

Prisutdelingen går av stabelen på Waldorf Astoria i New York den 10. november. Vinnerne i hver kategori mottar en krystallstatue som er designet av John Rocha. Global Fashion Awards arrangeres av trendinstituttet WGSN og markedsundersøkelsesfirmaet Gfk. Offentligheten kan følge team JSFN på Global Fashion Awards på ellos.no

JSFN er nå aktuell med høstkolleksjonen 2010/2011 som bygger videre på suksessen til den nominerte kolleksjonen. I høst presenteres tre tydelige trender: Fairytale, Rustic Roots og Modern Future. Fairytale er en varm og feminin sagatrend i vinterlige pasteller. Rustic Roots bygger på amerikansk prærieromantikk med denim som fundament. Modern Future fanger opp futuristiske former med markerte skuldre som er tydelig inspirert av 80- og 90-tallsinfluenser.

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:

Eric Dubois, adm.dir. Redcats Nordic
Telefon: +46(0)33-16 08 05

Maria Wahlgren, designansvarlig for JSFNs høst- og vinterkolleksjon 2009/2010
Telefon: +(46)076633 78 26

www.ellos.no                                   www.newsroom.cision.com                                         www.redcats.com

Redcats Nordic er Nordens ledende distansehandelsselskap med merkevarene Ellos, La Redoute, Enjoy og Jotex. Redcats Nordic har 1000 ansatte og en omsetning på 3 milliarder SEK. Redcats Nordic er en avdeling i Redcats, et verdensledende selskap i distansehandelen for mote og hjem. Gjennom å utnytte et nettverk av ulike salgskanaler som omfatter kataloger, e-handel og butikker, økte Redcats’ omsetning til 34 milliarder SEK i 2009 med 15 merkevarer og 16 000 ansatte i 30 land. Redcats er et PPR-selskap.

Tags: