Nettverksbygging er viktig i markedsføringen

Regus lanserer en nyskapende forretningsportal på internett, da undersøkelser viser at nettverksbygging har stor betydning

Selv om størstedelen av bedriftene i Norge (81 %) mener at nettverksbygging ansikt til ansikt fortsatt vil være den beste måten å finne nye kunder på de neste to-tre årene, er det en økende andel som også tror at forretningsrettede sosiale medier kommer til å bli stadig viktigere i forretningslivet (53 %, opp fra 44 % de siste tre årene). Denne utviklingen mot å ta i bruk flere kanaler for å skaffe flere kunder er et av funnene i en ny undersøkelse utført av Regus, den globale leverandøren av kontorløsninger. Mer enn 16 000 toppledere fra hele verden deltok i undersøkelsen.

Nettverksbygging ansikt til ansikt anses fremdeles som den beste teknikken for å få flere kunder, til tross for en nedgang på to prosent sammenlignet med forrige periode. Undersøkelsen viser imidlertid at profesjonelle sosiale nettsteder for nettverksbygging, som BranchOut, Viadeo og Xing, får en stadig større betydning, noe som også ses i det økende antallet brukere. For eksempel har LinkedIn nå mer enn 135 millioner medlemmer.[1]

Andre viktige verktøy for å få flere kunder:

- 56 % av de norske deltakerne i undersøkelsen oppga også markedsføring på Internett som en av de beste måtene å få nye kunder på de neste tre årene, dette er en oppgang fra 47 % de siste tre årene

- Det å ansette salgspersoner med gode forbindelser (58 %) og å delta på messer (25 %) anses også som viktige verktøy for å øke kundebasen

- På verdensbasis mener 71 % av små bedrifter at nettverksbygging ansikt til ansikt kommer til å være svært viktig for å rekruttere kunder de neste tre årene, sammenlignet med bare 61 % av større bedrifter

- Tradisjonell markedsføring, direkte markedsføring og telefonsalg fikk bare en liten andel av stemmene, og alle disse tre metodene er på tilbakegang

Undersøkelsen ble offentliggjort idet Regus kunngjorde lanseringen av BusinessLink, en skreddersydd forretningsplattform på internett, der deres mange hundre tusen kunder over hele verden kan kjøpe og selge produkter og tjenester og knytte kontakter med andre bedrifter som bruker Regus-nettverket. BusinessLink består av et nettsted som er tilgjengelig via Regus' globale kundeportal myregus.com, samt uformelle nettverksbyggende arrangementer som avholdes rundt om i verden. På BusinessLink-nettstedet kan brukerne søke gjennom tilbud som er lagt ut på nettstedet av de mange hundre tusen bedriftene som bruker Regus' arbeidsplassløsninger i 95 land over hele verden, eller de kan be om bestemte produkter og tjenester når de har behov for det.

Andre Sharpe, global direktør for produkter og forretningsutvikling hos Regus, sier følgende: "Den stadige økningen i antallet forretningsrettede sosiale medier betyr at dette er et like viktig verktøy for å finne nye kunder som det er å møte kunder ansikt til ansikt. Kundene våre har i mange år fortalt oss at de synes det er en stor fordel å ha muligheten til å knytte kontakter og gjøre forretninger med andre bedrifter som også bruker Regus. Vi har gleden av å hjelpe kundene våre ytterligere når vi nå lanserer BusinessLink, som umiddelbart kommer til å bli en av verdens største forretningsportaler for spesielt inviterte. BusinessLink, som bare er tilgjengelig for kunder som har kontor eller virtuelt kontor hos Regus, gir både små og store bedrifter tilgang til et globalt marked."

Pressekontakt:

Eric Uggla, mail eric@bondpremea.com, telefon +46 704 151525

[1] http://press.linkedin.com/node/989

Regus er verdens største leverandør av innovative kontorløsninger. Regus tilbyr alt fra fullt utstyrte kontorer til profesjonelle møterom, business lounges og videokonferanserom. Regus tilbyr en ny måte å arbeide på, enten det er hjemmefra eller fra kontoret. Selskaper som Google, GlaxoSmithKline og Nokia samt tusenvis av små og mellomstore bedrifter i vekst drar nytte av å outsource sine kontorer og arbeidsplasser til Regus. Over 800 000 kunder bruker Regus' kontorer daglig. Regus finnes på til sammen 1200 steder i 550 byer i 91 land. Det gjør det mulig for kunder og bedrifter å arbeide hvor som helst, når som helst og på hvilken som helst måte. For mer informasjon se www.regus.no