Regus støtter gründere i Norge

Åpningen i Bergen er del av den store veksten i de nordiske landene og tilbyr større fleksibilitet og kostnadskontroll for små og mellomstore bedrifter

(Press release, 2013-08-26) Regus, verdens største leverandør av fleksible arbeidsplassløsninger, har åpnet sitt første forretningssenter i Bergen. De fleksible kontorlokalene gjør det mulig for små og mellomstore bedrifter, nyetablerte bedrifter og utenlandske selskaper å oppnå vekst i Norges nest største by og området rundt Nordsjøen samtidig som de unngår høye kostnader og kan frigjøre arbeidskapital. De får også større fleksibilitet til å ansette flere medarbeidere eller legge inn anbud på store prosjekter.

Åpningen i Bergen er del av Regus' omfattende utvidelse i de nordiske landene i 2013, der nettverket har vokst med 12 % siden begynnelsen av året. Blant de andre nyåpnede sentrene i år er Cort Adelers gate i Oslo samt nye sentre i Finland (Espoo) og Sverige (Stockholm Ringvägen). Regus har nå 29 forretningssentre i de nordiske landene, deriblant sju sentre i Norge, som næringslivet nå kan velge blant.

Alf Astrup, Country Manager hos Regus i Norge, uttalte følgende: "Regus' omfattende nettverk kan tilby støtte og fleksibilitet til bedrifter som ser etter nye markeder og muligheter i de nordiske landene. I hele regionen kan de raskt få tilgang til kontorlokaler som står klare til bruk, og de kan utvide eller redusere plassen når de vil, ettersom de ikke er bundet til langvarige leieavtaler. Vi har stor tro på norske gründere og vil gi dem all den støtten vi kan, spesielt med tanke på utfordringene de står overfor."

I undersøkelser som nylig ble foretatt av Regus, ble det avdekket hvilke hindringer gründere i Norge står overfor, og mer enn tre fjerdedeler (79 %) svarte at byråkrati er et av de største problemene. Vanskeligheter med å få innvilget kreditt (67 %) og mangel på statlig støtte (62 %) er også blant utfordringene. Likevel er det et imponerende pågangsmot blant norske gründere, der 89 % sier at de ville gjort det samme om igjen.

Regus' kontorlokaler gjør det enklere for norske gründere å håndtere slike utfordringer ettersom det sparer dem tid og penger på papirarbeid og på å utruste og drifte kontoret. Det at de får større fleksibilitet til å fokusere på de sentrale oppgavene, ekspandere og ansette flere medarbeidere, gjør det enklere og mindre kostnadskrevende for bedrifter å starte prosjekter og utnytte mulighetene i nye markeder. Den kontinuerlige utvidelsen av Regus i Norge og de andre nordiske landene gir bedriftene flere valgmuligheter.

Alf Astrup sa videre: "Det finnes mange forretningsmuligheter i Bergen, blant annet akvakultur, shipping, maritim teknologi og turisme. Vi har gleden av å tilby rimelige og fleksible kontorlokaler og tjenester som vil gjøre det enklere for bedrifter å benytte seg av disse mulighetene."

For mer information, bilder eller intervju med Alf Astrup vänligen kontakta Eric Uggla på +46 704 151525 eller eric@bondpremea.com

Om senteret

Det nye Regus-forretningssenteret Tollkammeret ligger i Vågen, som er en kort spasertur fra havnen. Forretningssenteret ligger praktisk til med tanke på flyplassen, jernbanestasjonen og offentlig transport og nær kontorene til store bedrifter innen olje og gass, shipping, logistikk, ingeniørvirksomhet, geovitenskap og IT. Senteret har private kontorer og åpent kontorlandskap, dagkontorer, en businesslounge du har adgang til når du vil, og møterom. Det er sikkert trådløst internett i hele lokalet, flerspråklige medarbeidere i resepsjonen og datasystemer med sikkerhetskopiering.

Regus er verdens største leverandør av fleksible arbeidsplassløsninger. Regus tilbyr alt fra fullt utstyrte kontorer til profesjonelle møterom, businesslounger og verdens største nettverk av videokonferanserom. Regus tilbyr en ny måte å arbeide på, enten det er hjemmefra, fra kontoret eller på farten. Selskaper som Google, GlaxoSmithKline og Nokia samt tusenvis av små og mellomstore bedrifter i vekst drar nytte av å outsource sine kontorer og arbeidsplasser til Regus, slik at de kan fokusere på sine viktigste oppgaver. Over 1,3 millioner kunder bruker Regus' kontorer daglig. Regus finnes på til sammen 1500 steder i 600 byer i 99 land. Det gjør det mulig for enkeltpersoner og bedrifter å arbeide hvor som helst, når som helst og på hvilken som helst måte. Regus ble etablert i Brussel i Belgia i 1989. Hovedkontoret ligger i Luxembourg, og selskapet er børsnotert i London.

Du finner mer informasjon på: www.regus.no

Sitater

Alf Astrup, Country Manager Norway