Synsam velger Resurs Bank for kundefinansiering i Norden

Etter å ha samarbeidet med Resurs Bank i Finland siden 2009, velger Synsam å utvide samarbeidet i hele Norden. Ved starten av 2016 kommer 450 butikker til å tilby kundefinansiering fra Resurs Bank.

I dag består Synsam av ca 120 butikker i Norge og 450 butikker i Norden. Den årlige omsetningen ligger på ca 3 milliarder kroner.

Samarbeidet med Synsam innebærer dessuten at Resurs Bank inkluderer nok en sterk merkevare, Synsams danske kjede Profil Optik.

«Briller og linser er investeringer kunder ikke vil gå på kompromiss med. Å tilby finansiering med eksempelvis rentefri delbetaling er verdifullt fordi det gir mulighet for kjøp av kvalitetsprodukter til en lav månedskostnad. Vi ser frem til å tilby dette via samtlige Synsam butikker i Norden og på denne måten bidra til Synsams betalingstilbud.» sier Ola Carlman, forretningsområdesjef Payment Solutions Resurs Holding

Med kundefinansiering fra Resurs Bank kan kunder velge om de vil betale alt på første faktura eller delbetale kjøpet over lengre tid. Synsam har også tidligere tilbudt kundefinansiering og velger nå å lansere Resurs Bank i hele Norden

«Resurs Banks betalingsprodukter tilbyr både valgfrihet og trygghet for våre kunder. Som butikkjede innen optikk og eye fashion vet vi at våre kunder verdsetter muligheten til en fleksibel betaling. Vi ser frem til å lansere Resurs Bank i alle våre butikker» sier Mikael Rahm, CFO Synsam Group

Mer informasjon:

Ingebjørg Brown, Country Manager: Resurs Bank Norge: +47 911 35 205, ingebjorg.brown@resursbank.no

Tags: