En uke – seks nya hoteller!

Rezidor SAS styrker sin internasjonale markedsposisjon Rezidor SAS Hospitality har signert kontrakter på seks nye hoteller på bare en uke og forsterker dermed sin posisjon som et av verdens hurtigst voksende hotellselskap. De nye hotellene inkluderer The Regent Dubrovnik (Kroatia), Radisson SAS Resort and Spa, Dubrovnik (Kroatia), Radisson SAS Hotel, Cardiff (Storbritannia), Park Inn Sawley Marina, East Midlands (Storbritannia), Park Inn Belfast (Nord-Irland), samt Radisson SAS Hotel, Dakar (Senegal). - Vi er stolte over å imøtese tilskuddet av seks nye hoteller til vår portfølje, som alle er signifikante for vår utviklingsplan for Rezidor SAS. Med et utvalg av sterke varemerker og vårt opportunistiske fremgangsmåte har vi lykkes med å ta oss inn på de rette markedene til rett tid, sier Kurt Ritter, konsernsjef i Rezidor SAS Hospitality. Vårt fokus for kommende år er å utvikle oss videre i Russland, Øst-Europa, samt i Afrika - samtidigt som vi beholder og styrker vår posisjon på hjemmemarkedet. • The Regent Dubrovnik, 120 rom, får fantastisk utsikt over Adriaterhavet, samt et luksuriøst Spa- og wellnessenter. Hotellet antas å åpne i mars 2008. • Radisson SAS Resort and Spa, Dubrovnik, 203 rom, får også et fremragende wellnessenter med Thalasso. Utover hotellrom finnes det 207 leiligheter som blir en integrert del av hotellet, I tillegg til flere restauranter, møteslokaler, barnefaciliteter, flere svømmebasseng vil det være mulighet for ulike sportsaktiviteter inkl. dykking. Hotellet regnes å åpne i mars 2008. • Radisson SAS Hotel, Cardiff, 200 rom, med beliggenhet midt i bykjernen, har restaurant og bar, samt møte- og fritidsfaciliteter. Hotellet regnes å åpne i oktober 2008. • Park Inn Sawley Marina, East Midlands, 150 rom, med beliggenhet nærme East Midland Airport, inntil Sawlay Marina, nær M1. Hotellet får restaurant, bar, møtelokaler, samt spafaciliteter og antas å åpne høsten 2007. • Park Inn Belfast, 145 rom, får en restaurant, bar, møtelokaler, wellness- og fritidsfaciliteter. Hotellet vil få en sentral beliggenhet i Belfast, en by som har gjennomgått store forandringer de siste årene med omfattende satsing og investeringer i reiseliv for å kunne etableres som en destinasjon for reisende såvel i fritid som til internasjonelle kongresser. Hotellet regnes å åpne i mai 2008. • Med Radisson SAS Hotel, Dakar, tar Rezidor SAS steget inn på et helt ny marked – nemlig Senegal. Det nybyggede hotellet får 180 rom, en restaurant, to barer, møtefaciliteter, svømmebasseng, helseavdelning, samt garasje. Hotellet kommer til å utgjøre en del av et større konsept med ekslusive leiligheter, merkebutikker, samt et stort wellness- og fitnessenter. Åpningen vil være våren 2008.