Nytt Park Inn-hotell på Norefjell

Hotellselskapet Rezidor utvider porteføljen av Park Inn-hoteller kraftig over hele Europa. I 2008/2009 åpner selskapet et nytt Park Inn-hotell på Norefjell som en del av prosjektet Nore Park.

Park Inn Nore Park vil inneholde 140 rom og er en del av den planlagte landsbyen Nore Park. Åpningen vil skje mot slutten av 2008/begynnelsen av 2009.

- Norden er en svært viktig region for videre strategisk vekst. Park Inn er vårt raskest voksende varemerke og blir stadig mer synlig i Norge. Park Inn Nore Park blir vårt femte prosjekt i Norge og vi har stor tro på hotellkonseptet i forbindelse med Nore Park, sier Christian Gartmann, Area Vice President Nordics i Rezidor.

Nore Park er et omfattende prosjekt bestående av hotell, leiligheter, handleområder, golfbane og skøyteanlegg. Park Inn Nore Park vil få 140 moderne rom, to restauranter, bar, møte- og konferansefasiliteter og en treningsavdeling.

- Park Inn har blitt et svært populært varemerke i Europa, Midt-Østen og i Afrika. Hotellene ligger i det midtre prissjiktet og fokuserer på de essensielle delene av en god hotellopplevelse for både forretnings- og fritidsreisende, herunder en god seng i friske og rene omgivelser og en varm service fra de ansatte, uttaler Christian Gartmann.

Rezidor er blant verdens raskest voksende hotellselskaper og i perioden mellom 2007 og 2009 vil selskapet åpne totalt 20.000 nye hotellrom. I Norge har Rezidor Park Inn-hoteller i Haugesund, Rauland og Stavanger. I tillegg åpnes et nytt Park Inn i Oslo i 2009.