Rezidor åpner Radisson Hotel Cairo, Heliopolis

The Rezidor Hotel Group har kontraktert nok et hotell i Egypt. Radisson Hotel Cairo, Heliopolis er et nybygget hotell med 427 rom og suiter med planlagt åpning i desember inneværende år.

”Det er vårt sjette hotell i Egypt, og vi har nå en kapasitet på nærmere 2.000 rom i landet”, forteller Kurt Ritter, President & CEO for The Rezidor Hotel Group.

Hotellet er lokalisert i Heliopolis, et område i vekst ved siden av Kairos internasjonale flyplass. Fasilitetene inkluderer en lobbybar, møtelokaler, fitness og svømmebasseng samt en eksklusiv lounge. I tillegg vil gjestene kunne velge mellom 2 restauranter hvorav den ene er Radissons konseptrestaurant ”Filini”, med et moderne italiensk kjøkken og et utpreget italiensk design.

Kairo, inkludert forstedene, er Afrikas største by og verdens syvende største. Byen er rik på historiske, kulturelle og religiøse attraksjoner, og her finnes også to av verdens mest kjente monumenter; pyramidene i Giza og den store Sfinxen.

Hotell: Radisson Hotel Cairo, Heliopolis (åpner snart)
Antall rom: 427

I tiden 2007 og 2009 planlegger The Rezidor Hotel Group å åpne totalt 20.000 nye hotellrom.