Stockholm Waterfront blir en av verdens ledende møtemetropoler

Stockholm Waterfront er blitt lansert med store forventninger – et etterlengtet kongress-senter med fasiliteter som kan imøtekomme 3.000 personer og et 4-stjerners hotell med 418 rom, midt i hjertet av Stockholm. Beliggende mellom World Trade Center og Stockholms historiske rådhus, ved siden av sentralbanestasjonen og flytoget Arlanda Express, blir Stockholm Waterfront Congress Centre allerede referert til som et av verdens ledende møteforum. Det nye landemerket Stockholm Waterfront er planlagt å åpne i 2010.

Rezidor har sikret seg det prestisjefylte oppdraget å drive både Stocholm Waterfront Congress Centre og hotellet, Park Inn Stockholm Waterfront. ”Vi er meget stolte over å kunne utvikle og drive dette storartede prosjektet, som vil bidra sterkt til Stockholms status som en av verdens vakreste og attraktive byer”, sier Kurt Ritter, President & CEO for The Rezidor Hotel Group. ”Våre røtter finnes i Skandinavia mens vår know-how er global. Vi tar med oss en kombinasjon av globale nettverk og en verdensomspennende salgs- og markedsføringsorganisasjon, som er vanskelig å matche. Dette vil bli et virkelig unikt konsept.”

Med sitt imponerende design og skimrende tak, vil Stockholm Waterfront Congress Centre være en enestående arena og vil posisjonere Stocholm blant de få, utvalgte byene i verden som kan tilby kongressfasiliteter av dette omfanget. Opp til 3.000 personer kan samles i det fleksible auditoriet, utstyrt med state-of-the-art teknologi. Auditoriet er ideelt for konserter, forestillinger og eksklusive produktlanseringer som krever perfekt akustikk. Det finnes bankettmuligheter for opptil 2.000 mennesker med fantastisk utsikt over innsjøen Mälaren og Stockholm rådhus.

Prosjektet omfatter også Park Inn Stockholm Waterfront. Hotellet er en del av en av verdens raskest voksende og mest dynamiske hotell-kjeder, og vil ha den samme fantastiske utsikten over Mälaren og rådhuset. Hotellet omfatter 418 komfortable og velutstyrte rom med utsikt til Stockholm, en restaurant som er åpen hele dagen, en bar og et fitness-senter. Park Inn Stockholm Waterfront blir et hotell og møtested for alle – Stockholmere såvel som tilreisende.

Inkludert i Stockholm Waterfront-prosjektet finner man til og med et omfattende kontor-kompleks på 26.000 kvadratmeter, Waterfront Building. Hele Stockholm Waterfront er tegnet av arkitektbyrået White.