OPPDATERING PÅ FARM-IN FORHANDLINGER MED ONGC

Som publisert den 4. august 2008 er Rocksource i avsluttende forhandlinger om fullføringen av en farm-in avtale med ONGC for en 10% andel i leteblokk CY DWN 2001/1, på indisk sokkel. Prosessen går fremover og Rocksource forventer at avtalen blir fullført tidlig september.

Operatøren har tatt neste steg i arbeidsprogrammet, og boringen av den første brønnen har nå startet. Resultat forventes fra midten av september, avhengig av den operasjonelle fremdriften. Denne brønnen med høyt potensial vil teste hovedprospektet, som Rocksource har gjennomført en integrert prospekt evaluering av, inkludert CSEM data. Denne evalueringen har gjort at funnsannsynligheten er vurdert til i overkant av 60%.

Ved fullføring av avtalen vil ONGC (operatør) ha 45% eierandel, Oil India vil ha 20%, Petrobras vil ha 25%, etter en avtale signert i oktober 2007, og Rocksource vil ha 10%.

Ytterligere detaljer om betingelsene i farm-in avtalen vil bli meddelt ved fullføring.

Oslo, 21.8.2008
Rocksource ASA