TFO 2008 TILDELINGER

Rocksource ASA (Rocksource) meddeler tildeling av to nye lisenser på norsk kontinentalsokkel i TFO 2008 som ble annonsert torsdag 18. desember av Olje- og energidepartementet. Begge lisensene inneholder prospekter med stort ressurspotensial der leterisikoen kan reduseres ved hjelp av elektromagnetiske (CSEM) data. Rocksource ble tildelt operatørskap i begge lisensene.

PL 506S, blokkene 26/5&8

Denne lisensen ligger i Stord bassenget i Nordsjøen, øst for Jotun og Grane feltene. Lisensen er delt stratigrafisk og omfatter stratigrafien over Kritt.

Lisensgruppen består av:
Rocksource (operatør): 50%
Discover Petroleum: 30%
Petoro: 20%

Arbeidsforpliktelsene utgjør følgende:
År 1-3: Innsamling av 3D seismikk over det prospektive område og beslutte tilbakelevering eller boring.
År 4-5: Boring av brønn og beslutte tilbakelevering eller videreføring.
År 6-7: Utarbeidelse av PUD.

PL 515, blokkene 6508/1&2

Lisensen er lokalisert langs Nordlandsryggen, ved flanken av Helgelandsbassenget, øst for Norne feltet.

Lisensgruppen består av:
Rocksource (operatør): 60%
Lotos Exploration and Production Norge: 20%
Skagen 44: 20%

Arbeidsforpliktelsene utgjør følgende:
År 1: Innsamling av elektromagnetiske data og 2D seismikk.
År 2-4: Innsamling av 3D seismikk, samt beslutte tilbakelevering eller boring.
År 5-6: Boring av brønn og beslutte tilbakelevering eller videreføring.
År 7: Utarbeidelse av PUD.

Begge lisensene er meget interessante med høyt ressurspotensial, lokalisert i områder som er egnet for bruk av CSEM for å redusere leterisikoen. Arbeidsprogrammene passer med vår letestrategi og gir mulighet til å undersøke tilstedværelse av hydrokarboner ved hjelp av CSEM før beslutning om videre leteaktivitet. Dette bidrar til å øke leteeffektiviteten på norsk sokkel.

De to operatørskapene er med på å etablere Rocksource som et operatørselskap på norsk sokkel og viser at vår letestrategi er verdsatt av norske myndigheter.

Oslo, 19.12.2008
Rocksource ASA