Roxar lanserer RMS2009™

Stavanger, Norge, 9 februar 2009. Roxar ASA (Oslo Børs: ROX), en ledende teknologileverandør til olje- og gassindustrien, annonserte i dag lanseringen av programvaren RMS2009™. RMS2009™ er en fullstendig ny utgave av selskapets ledende programvare for reservoarmodellering, IRAP RMS™.

RMS2009™ fremstår med et helt nytt grensesnitt som sørger for økt brukervennlighet og lavere læringskurve for brukeren. Videre inneholder den nye programvaren lokal oppdatering som gir brukeren mulighet til å oppdatere en liten del av en større reservoarmodell uten å forskyve resten av modellen.

Roxar CEO, Gunnar Hviding sier følgende om RMS2009™ lanseringen:

“Reservoarmodellering er kanskje det viktigste beslutningsverktøyet innenfor olje-og gassindustrien. Informasjonen fra modellene forteller hvordan oljen best kan nås og er dermed kritisk for beslutninger knyttet til utbygging av et felt.”

"Oljeindustrien står foran store utfordringer med tanke på verdens utvinnbare ressurser, og avansert teknologi for beslutningsstøtte er avgjørende for de investeringene som gjøres. Lanseringen av RMS2009™ kunne ikke ha kommet på et bedre tidspunkt.”

Gå til http://www.roxar.com/news for en fullstendig pressemelding på engelsk.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt

Hege Forus, Investor Relations Manager Roxar
Email: hege.forus@roxar.com