Roxar slår til med strategisk viktig kontrakt i Malaysia.

Roxar mottok i dag en intensjonsavtale for leveranse av topsidemålere og software for analyse av produksjonsdata til en verdi av NOK 21 millioner til et større prosjekt utenfor Malaysia.

Intensjonsavtalen inkluderer Roxars våtgassmålere, samt selskapets software Fieldwatch og Fieldmanager som ble lansert i vår. Roxars våtgassmåler er viktig innen optimalisering av olje- og gassfelt. Roxars Fieldwatch og Fieldmanager software kan logge og analysere all produksjonsdata fra et felt.

Fieldwatch og Fieldmanager er bindeleddet mellom Roxars software og måleinstrumenter. Produksjonsdata fra Roxars våtgassmåler blir tilgjengelig for operatøren for bruk innen produksjonsplanlegging, sikring av produksjonsstrøm og historisk sammenlikning av reservoarmodeller.

”Operatører av store olje- og gassfelt har behov for en komplett oversikt over reservoarene, men mengden data er enorm, noen ganger opp mot en terabyte per dag. Sortering av viktig data er i denne sammenheng en utfordring. Roxar Fieldwatch og Fieldmanager formidler data som utgjør grunnlaget for viktige beslutninger. Dette er integrerte operasjoner i praksis”, sier CEO i Roxar, Gunnar Hviding.

Levering vil finne sted første halvdel av 2009.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Even Gjesdal, CFO Roxar ASA

Hege Forus, IR Manager, Roxar ASA