• Sagem/

SAGEM COMMUNICATIONS OG SENSIO FREMVISER MORGENDAGENS DIGITALE MOTTAKER FOR TREDIMENSJONALE TV-SIGNALER

Sagem Communications og SENSIO Technologies Inc. (”SENSIO”), som står bak SENSIO® 3D-teknologien, slår seg sammen og fremviser denne uken et nytt 3DTV-produkt på den internasjonale teknologimessen IBC i Amsterdam. Den nye digitale TV-mottakeren fra Sagem Communications er integrert med 3D-teknologi fra SENSIO®, noe som vil gjøre det mulig for folk flest å se på tredimensjonale TV-sendinger i full HD hjemme i egen stue. Den nye digitale 3D-mottakeren som nå presenteres av Sagem Communications på IBC-messen forventes kommersielt tilgjengelig allerede neste år.

Takket være den nye og integrerte 3D-løsningen vil TV-selskaper snart få muligheten til å nå alle sine abonnementer – utstyrt med 3DTV eller ei – gjennom ett unikt signal, uavhengig av det aktuelle kringkastingsnettet. Siden den digitale TV-mottakeren er forenelig med alle typer 3D-visningsteknologi, som eventuelt er implementert i den enkelte TV, så støtter den samtidig alle typer todimensjonale og tredimensjonale TV-signaler. Det vil gjøre det enkelt for TV-selskapene å konvertere sendingene sine fra 2D til 3D, så snart det måtte være ønskelig. På denne måten slipper TV-selskapene å duplisere sendingene for å kunne nå frem til alle abonnementene. Det eneste som kreves er at sendingene sendes i 3D i det eksisterende nettet, slik at den digitale TV-mottakeren kan tilpasse det innkomne signalet til den aktuelle TVen som anvendes. Vil du vite mer om nye tredimensjonale TV-mottakeren fra Sagem Comminucations, er det mulig å få en demonstrasjon under IBC-messen i Amsterdam (stand 4.A080), hvor mottakeren fremvises, eller du kan ta nærmere kontakt (se nedenfor). For ytterligere informasjon eller kommentarer, vennligst kontakt: SAGEM COMMUNICATIONS Pia Brunell Hansson Pressekontakt og nordisk markedssjef Tlf +46 8 58837050 Mobil +46 70 6310914 pia.brunellhansson@sagem.com Veronika Skagestad Coxit Public Relations Tlf +47 4000 59 59 Mobil +47 936 03 500 veronika@coxit.no Bildebank : www.sagem.com/presse SENSIO TECHNOLOGIES Investor Relations Sylvain Archambault President Groupe Évolution Inc. Tlf: +1-866-703-4887 s.archambault@evolutiongrp.com Michael Malynowsky Director, Product Development Technologies SENSIO Inc. Tlf.: (514) 846-2022 ext. 10 Michael.malynowsky@sensio.tv