Sagem er markedsleder etter kun fire måneder

Report this content

Siden Sagem lanserte ITD 91 HD Riks i Norge i oktober, er selskapet blitt landets største på digitale mottakere og har nå en markedsandel på om lag 40 prosent. Sagem er allerede den desidert ledende leverandøren av digitalTV-mottakere i Sverige og Europa. Nå har selskapet fullt fokus på PVR – som snart skal revolusjonere nordmenns TV-hverdag.

- Vi er svært fornøyde med salget så langt. Det har gått over all forventning og vi har tatt et stort skritt mot vår målsetting om å drifte og lede den digitale utviklingen her til lands. Nå jobber vi på spreng for å få PVR-mottakerne klare for det norske markedet. Slik det ser ut nå, blir mottakerne tilgjengelige i løpet av april, sier Tom Ragnar Aulesjord, salgsdirektør for Sagem i Norge, og tillegger;

- PVR vil gi deg helt nye muligheter. Med PVR-mottaker fra Sagem kan du blant annet ta opp to programmer samtidig som du ser på et tredje. Mottakeren lagrer automatisk to timer av det du ser og dermed kan du ta opp en film fra starten – selv om den er nesten slutt. Du har også mulighet til å spole tilbake i og stoppe direktesendinger. Norske forbrukere kan med andre ord virkelig se frem til en TV-revolusjon!

I Sverige åpnet det digitale bakkenettet i 2000, og frem til nå er det solgt mer enn 3,5 millioner mottakere i nabolandet. Siden slukkingen av det analoge nettet i 2005 er det solgt 2,1 millioner mottakere og bare i 2007 solgte Sagem 300.000 digitale mottakere i Sverige alene.

- 45 prosent markedsandel gjør dessuten Sagem til den desiderte markedslederen av digitalmottakere i Sverige. Nesten halvparten av alle svenske husholdninger har en digitalmottaker fra Sagem. Suksessen skyldes kombinasjonen av brukervennlige og driftssikre digitalmottakere samt et rikt utvalg modeller som kundene kan velge blant, sier Tom Ragnar Aulesjord.

Mer enn digitalmottakere
Sagem er langt mer enn bare digitalmottakere. Til tross for at mottakerne så langt er selskapets eneste produktkategori på det norske markedet, produserer Sagem en rekke øvrige teknologiprodukter.

- Vi valgte å starte med digitalmottakere og kommer til å utvide produktsortimentet etter hvert. Vi har mange spennende produkter i siktet, og kan allerede nå røpe at Sagem i løpet av kort tid vil lansere både IP-basert webradio og digitale fotorammer i Norge, sier Aulesjord.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Tom Ragnar Aulesjord, salgsdirektør for Sagem i Norge mobil: 908 86 000
tom.aulesjord@sagem.com