Tura Scandinavia blir nordisk distributør for Agfa Fotorammer

Sagem Communications, som eier rettighetene til Agfa Fotorammer, har nettopp tegnet en avtale med Tura Scandinavia AB for distribusjon i Norden.

AgfaPhoto og Tura Scandinavia AB inngår nordisk samarbeid Sagem Communications - som eier rettighetene til Agfa Fotorammer - har tegnet en avtale med Tura Scandinavia AB for nordisk distribusjon. Idag har AgfaPhoto et titals ulike produkter på markedet – fra 7 til 13 tommers fotorammer samt håndscannere som enkelt gjør dine ”gamle” papirbilder digitale. AgfaPhotos digitale fotorammer har vært på det nordiske markedet siden 2006. I Europa regner man med å selge syv millioner fotorammer i året - med AgfaPhoto som det fjerde største varemerket. Markedet for digitale fotorammer øker kraftig og de senere års teknologiutvikling gjør at behovet for å finne en nordisk distributør med de rette handelskanalene også har økt. - Vi står overfor et nytt spennende marked for digitale fotorammer og håndscannere. Med Tura Scandinavia garanteres en god distribusjon med godt nærvær i butikk – ikke bare i Sverige – men i hele Norden, sier Pontus Karlsson, salgssjef hos Sagem for AgfaPhoto. - Tura Scandinavia har en stund søkt etter et sterkt varemerke innen digitale bilderammer. Etter å ha sondert markedet faller valget nå på AgfaPhoto. De tilfredsstiller alle våre kriterier – som et sterkt varemerke og med et sortiment som kjennetegnes av kvalitet og stilrent design, sier Pär Holmén, som er Brandmanager og ansvarlig for AgfaPhoto hos den nordiske distributøren Tura Scandinavia AB.

Tags: