Den første 3G-musikkmobilen med eksterne høyttalere

Med ekstern minneplass og brede multimediemuligheter i myk akustisk design: Den første 3G-musikkmobilen med eksterne høyttalere Nå er Samsungs 3G-musikkmobil Z300 på vei til Norge. I tillegg til at Z300 er godt utstyrt med muligheter for foto, video og musikk, har den utvendige stereohøyttalere. I tillegg har Z300 også plass til eksternt minnekort, og den gir dermed begrepet musikkmobil nytt innhold. – Den som liker musikk, trenger aldri inngå kompromisser med Z300. Som boomboks i lomma er den alltid klar til å skape den rette stemningen, sier Michael Alström, som er produktmarkedssjef for Samsungs mobiltelefoner i Norden. – Ingenting kan gå galt når du har en Z300. Rett musikk ved rett anledning er alltid tilgjengelig. Med Z300 er du din egen DJ, og de utvendige stereohøyttalerne gir mobil musikk en helt ny dimensjon, sier Michael Alström. – Musikk på mobiltelefonen har definitivt kommet for å bli. Z300 er det første eksempelet på at Samsung videreutvikler dette temaet. Musikkspilleren har en digital forsterker som gir enda bedre lyd, med støtte for MP3, AAC og AAC+. Opplevelsen forsterkes av bevegelige bildemønster på begge bildeskjermene. Den to tommer store skjermen er også perfekt til musikkvideo. Z300 har naturligvis en direkteknapp for MP3-spilleren. Musikktemaet preger også designen på Z300. Formen er velavveid for å maksimere den tredimensjonale lyden og oppnå riktig akustikk. Resultatet høres garantert også på ringesignalets lydkvalitet. Z300 er utstyrt med en ekstern kortplass for ekstra minne, TransFlash. Det betyr mer musikk i lomma. Dessuten gir minnekortene enda en mulighet for å overføre musikk, for eksempel mellom PC-en og telefonen. Z300 har markert myke linjer rundt hjørnene. Over høyttalerne er kortsiden nærmest hvelvet. Matt sølv dominerer sammen med det blanke svarte med innslag av polerte sølvdetaljer. De store, tydelige tastene gjør mobiltelefonen enda mer brukervennlig. Tre er nye: én for snarveier, én for videotelefoni og én direktetast til MP3-spilleren. Foldet ut har Z300 en svært stor og tydelig TFT-skjerm med støtte for 262 000 farger. Sammenfoldet vises den utvendige OLED-skjermen med tid og dato, som også fungerer som søker ved selvportrett. Z300 er en sammenleggbar modell med to kameraer, et megapikselkamera med fotolampe og et VGA-kamera til videosamtaler. Z300 er også en trippelbåndtelefon med brede kommunikasjonsmuligheter – bluetooth, USB, SyncML og e-postklient. Z300 er en av de aller minste 3G-mobilene på markedet, og med den store, tydelige totommers TFT-fargeskjermen og innebygde høyttalere gir Z300 optimale muligheter for musikkavspilling, videosamtaler, nedlasting og sending av videoklipp og rask dataoppkobling. Samtidig som mobiloperatørene utvider og etablerer 3G, tilbyr Samsung forbrukerne Z300. Til å begynne med leveres mobiltelefonen i samarbeid med enkeltoperatører. – Vi tror at kompakt design sammen med flere multimediefunksjoner er nøkkelen til fremgang for 3G-telefoner. Z300 er et eksempel på at Samsung har videreutviklet det temaet. Denne modellen kan dessuten være interessant for dem som synes at 3G-mobilene har vært for store hittil, sier Michael Alström. Det innebygde minnet er til sammen 50 megabyte for kamera, video, MMS, bilder, lyd og java. Utvendig OLED-skjerm: 65 000 farger. Innvendig TFT-skjerm: 262 000 farger. Video: 3GP (MPEG4 og AMR). Andre funksjoner er trippelbånd, MMS, GPRS, java, wap 2.0. 64 polyfoniske (flerstemte) eller MP3-ringesignaler. Butikkprisen ligger rundt 3650,-. Kommer i handelen i juni. Hvis du har spørsmål eller ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med: Michael Alström, nordisk produktmarkedssjef for telekom, m.alstrom@samsung.se, +46 8 590 966 44, +46 70 372 66 44 Pär Sveen, nordisk salgsdirektør, par.sveen@samsung.se, +46 8 590 966 46, +46 70 542 04 42 Arne Annaniassen, norgessjef, arne.annaniassen@samsung.no, 22 08 63 06, 90 65 95 01 Presserom med bilder: www.samsung.no >>pressrum<< Er du interessert i å motta fortløpende presseinformasjon fra Samsung? Send e-post til samsung@munzalenius.se Samsung Electronics Co Ltd, Korea, er en av verdens største bedrifter innen elektronikk, med 123 000 ansatte i ca. 50 land. Salget oppgikk i 2004 til cirka 55,2 milliarder USD, og overskuddet var på 10,3 milliarder USD. I 2004 var omsetningen for Samsung Electronics Nordic AB ca. 3,6 milliarder SEK. Bedriften har vært aktiv i Norden siden 1992 og har i dag ca. 80 ansatte. Antallet medarbeidere er fordoblet på to år. Produktsortimentet består av mobiltelefoner, monitorer, harddisker, CD-ROM, CD-R, DVD, TV, video, videokameraer, audio, mikrobølgeovner, kjøleskap, vaskemaskiner og skrivere. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=95997&fn=wkr0010.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=3530&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=3531&lang=NO