Prisgunstig sammenleggbar kameramobil fra Samsung

Designet mobiltelefon i svart og sølv med innebygd høyttalertelefon og stemmerenser: Prisgunstig sammenleggbar kameramobil fra Samsung – For den som ønsker en designet, prisgunstig kameramobil, er X640 et svært godt alternativ, sier Michael Alström, som er produktmarkedssjef for Samsungs mobiltelefoner i Norden. Samsung befester nå sitt lederskap innenfor sammenleggbare mobiltelefoner med god design, og tilbyr nå ti sammenleggbare modeller i Norden. – X640 er en prisgunstig kameramobil med VGA-kamera, som dessuten har finesser som høyttalertelefon og stemmerenser. – Det er en god kameramobil for den som vil lagre bilder i telefonen, for eksempel som bakgrunnsbilder, men også vil kunne overføre dem til en datamaskin og sende bildemeldinger, sier Michael Alström. Med den innebygde høyttalertelefonen kan flere snakke samtidig – en morsom mulighet for å ringe til venner sammen eller raskt ordne en telefonkonferanse på en praktisk måte i farten. Når funksjonen stemmerensing er aktivert, hører mottakeren deg klart og tydelig ettersom bakgrunnsstøyen reduseres i støyende miljøer. Design i svart og sølv Designen er både tøff og elegant, i svart og sølv eller grått og sølv. X640 har Samsungs signum med avrundede kanter, og den rommes godt i hånden. Kameraobjektivet er tydelig markert i fronten. Like under det er det en «sølvknapp» som fungerer som speil ved selvportrett. Nedenfor blinker nettindikatoren. Grafiske symboler gjør menystyringen enkel. Det er lett å navigere mellom ulike funksjoner. Kalenderen er for eksempel tydelig og oversiktlig. Med X640 kan du se hvem det er som ringer. Det er enkelt å koble lagrede bilder til et bestemt nummer. Bildeskjermen har 65 000 farger. VGA-kameraet har en oppløsning på 640 × 460 piksler. – X640 har alle fordelene med sammenleggbar design. Sammenslått er den smidig, liten og lett. Foldet ut har den en sjenerøs, stor og tydelig bildeskjerm og store taster. Samsung har på kort tid etablert seg som et av de store varemerkene for mobiltelefoner i Norden. Internasjonalt er i dag én av åtte mobiltelefoner fra Samsung. Den sammenleggbare modellen og den nye designen med fremskyvbar knappesats har raskt blitt svært populære. Andre funksjoner er trippelbånd, MMS, GPRS, java, wap 2.0 og 40 polyfoniske (flerstemte) ringesignaler. X640 har opptil 3,5 timers samtaletid og opptil 220 timers standby-tid. Butikkprisen ligger rundt 1495,-. Kommer i handelen i april. Hvis du har spørsmål eller ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med: Michael Alström, nordisk produktmarkedssjef for telekom, m.alstrom@samsung.se, +46 8 590 966 44, +46 70 372 66 44 Pär Sveen, nordisk salgsdirektør, par.sveen@samsung.se, +46 8 590 966 46, +46 70 542 04 42 Arne Annaniassen, norgessjef, arne.annaniassen@samsung.no, 22 08 63 06, 90 65 95 01 Presserom med bilder: www.samsung.no >>pressrum<< Er du interessert i å motta fortløpende presseinformasjon fra Samsung? Send e-post til samsung@munzalenius.se Samsung Electronics Co Ltd, Korea, er en av verdens største bedrifter innen elektronikk, med 123 000 ansatte i ca. 50 land. Salget oppgikk i 2004 til cirka 55,2 milliarder USD, og overskuddet var på 10,3 milliarder USD. I 2004 var omsetningen for Samsung Electronics Nordic AB ca. 3,6 milliarder SEK. Bedriften har vært aktiv i Norden siden 1992 og har i dag ca. 80 ansatte. Antallet medarbeidere er fordoblet på to år. Produktsortimentet består av mobiltelefoner, monitorer, harddisker, CD-ROM, CD-R, DVD, TV, video, videokameraer, audio, mikrobølgeovner, kjøleskap, vaskemaskiner og skrivere. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=88984&fn=wkr0001.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=3013&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=3014&lang=NO