Samsung premiereviser verdens minste 3G pluss ni nye i Cannes

Tre nye 3G-modeller, blant annet verdens minste, står i fokus når Samsung presenterer ti nye mobiltelefoner for det europeiske markedet på 3GSM World Congress i Cannes. – Bedre kamera, mer video og musikk og flere minne- og oppkoplingsmuligheter kjennetegner de nye modellene, sier Michael Alström, nordisk produktmarkedssjef for Samsungs mobiltelefoner. Til sammen seks nye sammenleggbare modeller er aktuelle for Norden. Ved mobilbransjens samlingspunkt nummer én – 3GSM World Congress i Cannes – gjør Samsung sin mest omfattende satsning hittil, med premierevisning av ti nye modeller. Seks av modellene er aktuelle for det nordiske markedet. Fordi både analytikere og andre forventer at 3G får økende popularitet i løpet av året, velger Samsung nå å premierevise sine nye 3G-telefoner: Z500, Z130 og Z300. – Våre nye 3G-modeller er små og smidige. Vi tror at førsteklasses design og sterke mediefunksjoner er grunnleggende for fremgangen til 3G i løpet av 2005. Stadig flere funksjoner bygges inn i de stadig mindre telefonene – bedre videoegenskaper, digitalkamera, musikkspiller og økte minne- og kommunikasjonsmuligheter, sier Michael Alström. Seks nye, sammenleggbare modeller til Norden. I Cannes premiereviser Samsung de Nordenaktuelle 3G-mobilene Z500 og Z300. De viser også frem gsm-telefonene E730, E720, E340 og X640 for første gang. Z500 - Verdens minste 3G-mobil med polert design Dette er en sammenleggbar modell som måler 91 x 45 x 24,5 millimeter og veier 95 gram. I tillegg til komplette 3G-egenskaper har den innebygd mp3-spiller, megapikselkamera og brede muligheter for datakommunikasjon med bluetooth, e-post, usb og eksternt minne. Z500 er aktuell for lansering i Norden i juni. Musikkelskeren finner sin favoritt med Z300 Denne modellen har musikkspiller lastet med doble eksterne høyttalere. Utstyrt med muligheter til å både fotografere og videofilme. Mp3-spilleren med stereolyd støttes av blant annet equalizer. Modellen har også brede muligheter for datakommunikasjon med bluetooth, e-post, usb og eksternt minne. Megapikselkamera. Z300 lanseres i Norden i juni. E730 er en sammenleggbar mobil med megapikselkamera, mp3 og radio. Den har en utvendig og en innvendig bildeskjerm. Den innvendige skjermen er av tft-type og støtter 262 000 farger. E730 er også utstyrt med bluetooth. Samsungs klassiske design i ny innpakning. Aktuell for Norden i mai. E720 er en designet, sammenleggbar modell i skifergrått med mp3, megapikselkamera, bluetooth og to fargeskjermer. Den innvendige er av tft-type og støtter 262 000 farger. Aktuell for Norden i april. E340 er også en sammenleggbar modell som har roterbart vga-kamera, mp3-spiller, e-postmuligheter, usb og bluetooth. Doble bildeskjermer. Aktuell for Norden i mai. X640 er en sammenleggbar modell med VGA-kamera og mulighet for å filme videoklipp. Den har en innvendig bildeskjerm. Aktuell for Norden i april. En annen modell som Samsung viser i Cannes er 3G-modellen Z130 med roterende bildeskjerm som er beregnet på videofrelste. Dette er ikke den første gangen Samsung viser frem tekniske innovasjoner. Gjennom produktutviklingen sin har Samsung vært først på markedet for mobiltelefoner med roterende kamera, bildeskjerm med 262 000 farger og mp3 i mobilen. Nylig lanserte også Samsung sin 5-megapikselmobil, 3,2 megapikselmobil med 3 x optisk zoom og TV-mobil på det koreanske markedet. ________________________________________________________________________________________________ Hvis du har spørsmål eller ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med: Michael Alström, nordisk produktmarkedssjef for telekommunikasjon, m.alstrom@samsung.se, +46 8 590 966 44, +46 703 72 66 44 Pär Sveen, nordisk salgs- og markedsdirektør for telekommunikasjon, par.sveen@samsung.se, +46 8 590 966 46, +46 705 42 04 42 Presseinformasjon med bilder: www.samsung.se >>pressrum<< Er du interessert i å motta fortløpende presseinformasjon fra Samsung? Send e-post til samsung@munzalenius.se ________________________________________________________________________________________________ Samsung Electronics Co Ltd, Korea, er en av verdens største bedrifter innen elektronikk, med 123 000 ansatte i cirka 50 land. Salget økte i 2004 til cirka 55,2 milliarder, og overskuddet var på 10,3 milliarder USD. I 2004 var omsetningen for Samsung Electronics Nordic AB ca. 3,6 milliarder SEK. Bedriften har vært aktiv i Norden siden 1992 og har i dag ca. 80 ansatte. Antallet medarbeidere er fordoblet på to år. Produktsortimentet består av mobiltelefoner, monitorer, harddisker, CD-ROM, CD-R, DVD, TV, video, videokameraer, audio, mikrobølgeovner, kjøleskap, vaskemaskiner og skrivere.