Samsungs D500 fikk prisen som beste mobiltelefon i Cannes

Samsungs D500 fikk prisen som beste mobiltelefon i Cannes På tirsdag kveld fikk Samsungs mobiltelefon D500 prisen som ”beste mobil” på 3GSM World Congress i Cannes, mobilbransjens samlingspunkt nummer én. - Dette er så nært å vinne et verdensmesterskap for beste mobiltelefon som man kan komme, sier Michael Alström, nordisk produktmarkedssjef for Samsungs mobiltelefoner. – At D500 får den prestisjefylte prisen ”årets mobil” i Cannes, er en fantastisk anerkjennelse for Samsung. Det er virkelig en bekreftelse på Samsungs enestående design og tekniske innovasjon, sier Michael Alström. – Det er en av de fineste prisene en mobiltelefon kan få. D500 er virkelig et hyggelig bekjentskap. Det håper vi at enda flere oppdager nå. Juryen har i sin bedømmelse blant annet tatt hensyn til brukervennlighet, funksjoner, ytelse, design og verdi for pengene. I konkurranse med Motorolas Razr V3, Research in Motions BlackBerry 7100-serie, Sony Ericssons P910 og Siemens SK65 lyktes altså Samsungs D500 å imponere juryen mest. Samsung ble også nominert i årets nye kategori ”beste 3G-mobil”, med sin modelle Z107. Mer informasjon finner du på: www.gsmworld.com/awards Fakta om D500: - Megapikselkamera (SXGA-kamera) med 1,3 megapiksler gir bilder med høy kvalitet, 1280x1024 piksler. 7x digital zoom. Kameraet er skjult i sammenleggbar modus, det samme er blitsen. - Mp3-spiller med mulighet for å lagre opptil 20 mp3- eller AAC-låter. Kan også brukes som ringesignaler. - Videokamera med lyd. Fire ganger digital zoom. Innspilte sekvenser kan sendes som videomeldinger (H.263/MPEG4). - Sjenerøs 1,9-tommers tft-skjerm med 262 144 farger. - 96 megabyte dynamisk minne med mulighet for å lagre opptil 1000 megapikselbilder samt 60 minutters video og opptil 60 minutters talememo. - D500 gjør det lett å sende eller ta imot informasjon fra andre mobiltelefoner, datamaskiner, håndholdte datamaskiner eller bærbare datamaskiner. Støtter bluetooth, USB og SyncML DS. Nå lanserer Samsung mer bluetooth-tillbehør med nyskapende design. - E-postklient med mulighet for å lese e-post. Kompatibel med Outlook. Støtter vCard og vCalendar. - Med et lett tommeltrykk glir det fremskyvbare tastaturet smidig opp automatisk. Samtaler kan også besvares uten å skyve frem tastaturet. Designen muliggjør en sjenerøs skjerm og et skjult kamera. - D500 er også en høyttalertelefon, fint om flere vil lytte eller snakke samtidig, eller som smidig handsfree. - Den nye funksjonen taleskarphet gjør det lettere for dem som må ringe fra bråkete miljøer. Taleskarpheten reduserer bakgrunnslyden, f.eks. hvis du ringer fra en restaurant. - Plugin-høyttaler følger med. Like liten som et kronestykke. Kople ekstrahøyttaleren direkte i høretelefonuttaket, og bruk D500 som musikkanlegg i miniformat, eller som en forsterkning til den allerede innebygde høyttalertelefonen. Skru volumet opp og ned fra telefonen. Andre funksjoner er trippelbånd, mms, gprs, java, wap 2.0 og 64-polyfoniske (flerstemte) ringesignaler. D500 har opptil 6,5 timers samtaletid og opptil 300 timers hviletid. Prisen i butikken ligger på rundt 4475 kr. Finnes i handel. Hvis du har spørsmål eller ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med: Michael Alström, nordisk produktmarkedssjef for telekommunikasjon, m.alstrom@samsung.se, +46 8 590 966 44, +46 703 72 66 44 Pär Sveen, nordisk salgs- og markedsdirektør for telekommunikasjon, par.sveen@samsung.se, +46 8 590 966 46, +46 705 42 04 42 Arne Annaniassen, norgessjef, arne.annaniassen@samsung.no, 22 08 63 06, 90 65 95 01 Presseinformasjon med bilder: www.samsung.se >>pressrum<< Er du interessert i å motta fortløpende presseinformasjon fra Samsung? Send e-post til samsung@munzalenius.se Samsung Electronics Co Ltd, Korea, er en av verdens største bedrifter innen elektronikk, med 123 000 ansatte i cirka 50 land. Salget økte i 2004 til cirka 55,2 milliarder, og overskuddet var på 10,3 milliarder USD. I 2004 var omsetningen for Samsung Electronics Nordic AB ca. 3,6 milliarder SEK. Bedriften har vært aktiv i Norden siden 1992 og har i dag ca. 80 ansatte. Antallet medarbeidere er fordoblet på to år. Produktsortimentet består av mobiltelefoner, monitorer, harddisker, CD-ROM, CD-R, DVD, TV, video, videokameraer, audio, mikrobølgeovner, kjøleskap, vaskemaskiner og skrivere.