Verdens minste 3G-mobiltelefon fra Samsung nå til Norge

Med ekstern minneplass og brede multimediemuligheter i kompakt og elegant design: Verdens minste 3G-mobiltelefon fra Samsung nå til Norge Z500 er en komplett 3G-mobiltelefon med klassisk Samsung-design og med brede muligheter for musikk, video og foto. Dessuten har den plass til eksternt minne. Nå kommer verdens minste 3G-mobiltelefon til Norge. – 3G-mobiler kan neppe sies å ha vært smidige hittil. Med Z500 er det for første gang ikke lenger noen forskjell i størrelsen på en vanlig mobiltelefon og en 3G-telefon. Z500 er en svært liten, elegant og sober mobiltelefon som er fullpakket med innhold, sier Michael Alström, produktmarkedssjef for Samsungs mobiltelefoner i Norden. Samsung presenterer nå etter intensiv forskning og utvikling Z500 – verdens minste 3G-mobiltelefon. Den veier bare 95 gram, og størrelsen er på 89 x 44,5 x 24,5 millimeter. – Dermed tilbyr vi for første gang et alternativ for dem som ikke vil forsake størrelsen, men som samtidig vil ha alle fordelene med 3G-teknologien, med høye datahastigheter og videotelefoni, sier Michael Alström. Samtidig som mobiloperatørene utvider og etablerer 3G, tilbyr Samsung forbrukerne Z500. Til å begynne med leveres mobiltelefonen i samarbeid med enkeltoperatører. Brede muligheter for musikk, foto og video. Z500 er en sammenleggbar modell med to kameraer, et megapikselkamera og et VGA-kamera til videosamtaler. Den har ekstern minneplass, TransFlash. Det gjør det lettere å lagre mer musikk, bilder og video. Foldet ut har Z500 en klar og tydelig TFT-skjerm med 262 000 farger. Når den er sammenfoldet, viser den utvendige OLED-skjermen tid og dato, men fungerer også som søker ved selvportrett. Skjermene gir perfekt kontroll over kreative muligheter for foto og video. Z500 har også en MP3-spiller med digital forsterker, med mulighet for å spille filformatene AAC og AAC+. Den er også en trippelbåndtelefon med brede kommunikasjonsmuligheter – bluetooth, USB, SyncML og e-postklient. Den har også en avansert kalender med mulighet for synkronisering med Outlook. Den kompakte og elegante designen går i matt sølv og svart. Z500 gir 3G et nytt ansikt, men med samme muligheter for videosamtaler, nedlasting og sending av videoklipp og rask dataoppkobling. – Vi tror at kompakt design sammen med flere multimediefunksjoner er nøkkelen til fremgang for 3G-telefonene. Først og fremst er Z500 en mobiltelefon med alle muligheter en moderne mobiltelefon kan ha i dag. Dessuten gir den mulighet for videosamtaler og nærmest bærbart bredbånd, med opptil 384 kilobit per sekund. Z500 er definitivt en mobiltelefon for den som prioriterer funksjonalitet og design, men som ikke vil gjøre avkall på formatet. Den passer også for dem som er nysgjerrige på 3G, men som synes at modellene har vært for store hittil, sier Michael Alström. Det innebygde minnet er til sammen 50 megabyte for kamera, video, MMS, bilder, lyd og java. Den utvendige OLED-skjermens format er 96 x 96 millimeter med 65 536 farger. Innvendig TFT-skjerm: 176 x 220 millimeter med 262 000 farger. Video: 3GP (MPEG4 og AMR). Andre funksjoner er trippelbånd, MMS, GPRS, java, wap 2.0 og mulighet for å skrive ut bilder via bluetooth eller den medfølgende USB-kabelen. 64 polyfoniske (flerstemte) eller MP3-ringesignaler. Z500 har opptil 4 timers samtaletid og opptil 200 timers standby-tid. Butikkprisen ligger rundt 4190,-. Kommer i handelen i mai. Hvis du har spørsmål eller ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med: Michael Alström, nordisk produktmarkedssjef for telekom, m.alstrom@samsung.se, +46 8 590 966 44, +46 70 372 66 44 Pär Sveen, nordisk salgsdirektør, par.sveen@samsung.se, +46 8 590 966 46, +46 70 542 04 42 Arne Annaniassen, norgessjef, arne.annaniassen@samsung.no, 22 08 63 06, 90 65 95 01 Presserom med bilder: www.samsung.no >>pressrum<< Er du interessert i å motta fortløpende presseinformasjon fra Samsung? Send e-post til samsung@munzalenius.se Samsung Electronics Co Ltd, Korea, er en av verdens største bedrifter innen elektronikk, med 123 000 ansatte i ca. 50 land. Salget oppgikk i 2004 til cirka 55,2 milliarder USD, og overskuddet var på 10,3 milliarder USD. I 2004 var omsetningen for Samsung Electronics Nordic AB ca. 3,6 milliarder SEK. Bedriften har vært aktiv i Norden siden 1992 og har i dag ca. 80 ansatte. Antallet medarbeidere er fordoblet på to år. Produktsortimentet består av mobiltelefoner, monitorer, harddisker, CD-ROM, CD-R, DVD, TV, video, videokameraer, audio, mikrobølgeovner, kjøleskap, vaskemaskiner og skrivere. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=95992&fn=wkr0010.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=3528&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=3529&lang=NO