Beskjed fra SPP om SAS andel av over konsolideringen

Beskjed fra SPP om SAS andel av over konsolideringen SPP har meddelt at SAS Gruppens andel av den del av over konsolideringen som nå kommer til å fordeles til foretaks tilknyttede kontoer, beløper seg til MSEK 2 900. SAS Gruppens regnskapsføring for pensjonsforpliktelser følger fra 1996 International Accounting Standards, der regnskapsføringen tar hensyn til over- og underdekningen av pensjonsforpliktelser uansett hvordan en pensjonsordning er finansiert. Dette er også i linje med Regnskapsrådets anbefaling. For mer information, vennligst. kontakt: Gunnar Reitan, Viseadministrerende direktør SAS Gruppen Tel: +46 08 797 28 44 Mobil: +46 (0)709 97 28 44 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/31/20030731BIT00880/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/31/20030731BIT00880/wkr0002.pdf

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway