Claus Sonberg blir ny kommunikasjonsdirektør i SAS-konsernet

Claus Sonberg er ansatt som ny kommunikasjonsdirektør i SAS-konsernet, og blir medlem av konsernledelsen i SAS.

Claus Sonberg er i dag Nordensjef for Burson-Marsteller. Han har hatt ulike stillinger i PR-byrået siden 1996, og var administrerende direktør i Norge fra 2000 til 2005. Han har også jobbet som journalist, og som pressekontakt i TV2.

Claus har studert statsvitenskap ved Universitetet i Oslo, og journalistikk og internasjonal politikk ved Indiana University.

- Jeg ser frem til å arbeide med alle mine nye kolleger i SAS og bidra til en enda mer kundeorientert kultur, sier Claus Sonberg. En åpen kommunikasjon og et godt samarbeid med alle medarbeidere er nøkkelen til å oppnå våre mål, og det kommer til å ha første prioritet, sier han.

Claus begynner i SAS i løpet av høsten. Han erstatter Hans Ollongren som har hatt stillingen siden 2002. Hans går inn i en ny rolle som rådgiver for konsernsjef Mats Jansson, og blir ansvarlig for konsernets internasjonale relasjoner, myndighetskontakt og miljøspørsmål.

For ytterligere opplysninger:

Hans Ollongren, SAS-konsernet +46 70 997 19 50
Claus Sonberg, Burson-Marsteller +47 909 78 515

SAS Group Corporate Communications

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway