Departementene og Statsministerens kontor velger SAS i ny flyreiseavtale

Departementsfellesskapet har i høst utlyst anbud for å dekke behov for flyreiser innenlands for departementene og statsministerens kontor. Avtalen gjelder for maksimalt fire år. Pris, kvalitet og miljø var viktige kriterier for valg av transportleverandør, og det gleder SAS at selskapet oppnådde full score på alle kriterier på alle innenriksdestinasjonene som inngår i avtalen. - Vi er svært fornøyde med å bli valgt som eneste flyselskap, hvilket også er en honnør til alle medarbeidere som hver dag bidrar til å opprettholde den høye servicekvaliteten, sier Stein Bemer, salgs- og markedsdirektør for SAS i Norge. Transportavtalen innenriks har en verdi for SAS som utgjør i overkant av 60 mill kroner i avtaleperioden. Tillegges eksisterende avtale for departementenes utenlandsreiser med SAS, så utgjør dette til sammen mer enn 100 mill kroner over de neste fire år. - Vi setter stor pris på den tillit som er gitt oss av Departementsfellesskapet, og tar det som en anerkjennelse for SAS’ miljøprogram at dette, i likhet med både pris og kvalitet, står seg godt i konkurranse med andre selskaper, sier Bemer. SAS har landets mest moderne og energieffektive flyflåte, opererer med en punktlighet i verdensklasse målt blant de største nettverkselskapene, og tilbyr effektive og servicevennlige transportløsninger. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway