Forslag til nytt styre i SAS AB

Forslag til nytt styre i SAS AB Aksjeeiere som representerer mer enn 61 prosent av stemmene for samtlige aksjer i SAS AB, har meddelt selskapet at de ved den ekstra generalforsamlingen i SAS AB den 6. november 2001 kommer til å støtte det oppgitte forslaget under. (Nummereringen under henviser til nummereringen i det tidligere publiserte forslaget til agenda for den ekstra generalforsamlingen i SAS AB.) 9. Valg av styremedlemmer Til styremedlemmer for tiden inntil slutten av neste ordinære generalforsamling foreslås nytt valg av Egil Myklebust, styreformann i Norsk Hydro, Berit Kjøll, administrerende direktør i Flytoget AS, Fritz H. Schur, administrerende direktør for selskapet i Fritz Schur-gruppen, Anitra Steen, administrerende direktør i Systembolaget AB, Lars Rebien Sørensen, administrerende direktør i Novo Nordisk A/S og Jacob Wallenberg, viseordfører i Knut og Alice Wallenbergs Stiftelse. Under forutsetning at de foreslåtte personene velges til styremedlemmer har de aksjeeiere som har sagt at de vil støtte forslaget også oppgitt for selskapet at de ønsker at styret bland dem velger velger Egil Myklebust til styreformann. 10. Valg av nomineringskomité for kommende styrevalg Til medlemmer av nomineringskomiteen for nominering av styremedlemmer innenfor styrevalget ved neste ordinære generalforsamling foreslås Ramsay Brufer, Alecta, Thomas Egebo, Trafikministeriet, Henrik Heideby, PFA, Pia Rudengren, Wallenbergstiftelserna, Reier Søberg, Næringsdepartementet, Ragnhild M. Wiborg, Odin Forvaltning og Claes Ånstrand, Näringsdepartementet. For mer informasjon, kontakt: informasjonsdirektor Henry Sténson tel +46 8 7971455 SAS AB ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00110/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00110/bit0001.pdf

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway