Henriette Fenger Ellekrog blir ny HR-direktør i SAS-konsernet

Henriette Fenger Ellekrog er utnevnt til HR-direktør i SAS-konsernet og medlem av SAS' konsernledelse.

Henriette Fenger Ellekrog er for tiden konserndirektør med ansvar for Human Resources samt Chief of Staff i det danske telekomselskapet TDC.

Hun har hatt ledende stillinger i TDC siden 1998, blant annet som personaldirektør i TDC Mobil i perioden 2002-2004 og som konsernets HR-direktør fra 2004 til 2006.

Før hun kom til TDC, arbeidet hun for konsulentbedriften Mercuri Urval og Peptech - et australsk selskap i bioteknologisektoren.

Henriette Fenger Ellekrog har eksamen som Cand.ling.merc. fra Handelshøjskolen i København, merkonomeksamen fra Niels Brock Handelsskole. Hun er også utdannet ved INSEAD og London Business School.

Hun er medlem av blant annet Arbejdsmarkedspolitisk Udvalg i Dansk Industri og Det Nationale Netværk af Virksomhedsledere.

Hun tiltrer stillingen i SAS 1. oktober 2007.

SAS Group Corporate Communications

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway