Kabinstreiken er slutt

Streiken blant de kabinansatte i SAS Braathens er slutt. Etter hektiske møter hele fredagen mellom ledelsen i flyselskapet og Norsk Kabinforening (NKF) ble partene med Riksmeklingsmannens hjelp enige om en ny, 2-årig tariffavtale. SAS Braathens forventer at flytrafikken – og dermed påskeflyene – vil gå som normalt i løpet av helgen. Avtalen som er inngått gir felles tariff- og tjenestegjøringsbestemmelser for alle våre ansatte i kabinen. - Dette har vært et svært viktig mål for alle parter i denne forhandlingen sier Åsne Havnelid, forhandlingsleder og leder for alle de 1800 kabinansatte i SAS Braathens. - Jeg er veldig glad for at vi nå fikk en løsning, slik at vi igjen kan fly våre passasjerer dit de skal og til fastsatt tid. Jeg er takknemlig for et positivt samarbeid med Norsk Kabinforening i sluttfasen, og samtidig vil jeg på vegne av selskapet og ledelsen rette en sterk beklagelse til alle våre kunder som ble rammet av konflikten, sier administrerende direktør Petter Jansen. - Vi er meget ydmyke og det står helt klart for oss at SAS Braathens har et stort og langvarig arbeid foran seg med å gjenopprette publikums tillit. Nå skal vi gå i gang med å få flyene våre i lufta, så raskt som overhodet mulig, avslutter Jansen. For informasjon om SAS Braathens trafikk se www.sasbraathen.no , tekst-TV, den aktuelle flyplassens hjemmesider eller ring 05400. For mer informasjon, vennligst kontakt: Cathrine Foss Stene, kommunikasjonsdirektør SAS Braathens, tlf. 9571 5516 Siv Meisingseth, informasjonssjef SAS Braathens, tlf. 9571 6145

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway