Karin Nyman ny kommunikasjonsdirektør i SAS

Karin Nyman har fått jobben som ny kommunikasjonsdirektør i SAS. Karin Nyman er for øyeblikket markeds- og kommunikasjonsdirektør i det svenske pleie- og omsorgsselskapet Ambea, og hun tiltrer sin nye stilling i SAS i mars 2016.

Karin Nyman tiltrer stillingen som kommunikasjonsdirektør i SAS, Skandinavias største flyselskap, og får dermed ansvar for det overgripende kommunikasjonsarbeidet i SAS, både internt og eksternt. Hun kommer til å rapportere til Chief of Staff Carina Malmgren Heander.

- Vi er svært fornøyd med rekrutteringen av Karin Nyman. Hennes erfaring innenfor både endringsarbeid og strategisk kommunikasjon vil bidra til å forsterke vårt kommunikasjonsarbeid både internt og eksternt, sier Carina Malmgren Heander, konserndirektør og Chief of Staff SAS.

Karin har jobbet som markeds- og kommunikasjonssjef siden 1997, de siste åtte årene i Ambea med datterselskapene Vardaga og Nytida, samt på Carema Sjukvård. Tidligere har hun også jobbet som markeds- og kommunikasjonssjef i blant annet Citat og Sybase.

- SAS befinner seg i en interessant fase med både store muligheter og utfordringer. Det finnes stor interesse for SAS, og jeg ser frem til å lede arbeidet med å utvikle selskapets arbeid med kommunikasjon. Jeg kommer fra et selskap som har gjort et fremgangsrikt endringsarbeid de siste årene og der kommunikasjon har spilt en sentral rolle. Den erfaringen kommer jeg til å benytte meg av i min nye rolle.

Karin Nyman erstatter Marta Tiberg som går videre til nye utfordringer utenfor SAS.

For ytterligere informasjon, kontakt SAS pressevakt.
+ 47 64818800

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway