Konkurransetilsynet vil si nei till SAS' kjøp av Braathens ASA

Konkurransetilsynet vil si nei till SAS' kjøp av Braathens ASA SAS har i dag mottatt varsel fra Konkurransetilsynet om at tilsynet vil si nei til SAS' kjøp av Braathens ASA. Konkurransetilsynet begrunner primært sin vurdering med at det ikke i tilstrekkelig grad er synliggjort at Braathens er en såkalt fallittbedrift. Dersom man etter forhandlinger ikke er kommet til enighet på dette punkt, vil SAS påklage Konkurransetilsynets eventuelle beslutning. For ytterligere informasjon: Gunnar Reitan, Vise administrerende direktør +46 8 797 1266 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/20/20010820BIT00200/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/20/20010820BIT00200/bit0001.pdf

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway