Minnegudstjeneste for ofrene i Milano

Minnegudstjeneste for ofrene i Milano En minnegudstjeneste for ofrene ved flyulykken i Milano vil bli holdt i Danmark, Norge, Sverige og Italia. Disse seremoniene, som de pårørende er invitert til, vil finne sted med nærvær av en rekke offentlige representanter så vel som representanter fra SAS' konsernledelse. I Norge har Hans Majestet Kongen tilsagt sitt nærvær. I tillegg vil stortingspresidenten og statsministeren være til stede. Minnegudstjenesten finner sted i København fredag 12. oktober kl. 15 i Vor Frues Kirke, i Oslo fredag 12. oktober kl. 12 i Oslo Domkirke, i Stockholm fredag 12. oktober kl. 11 i Storkyrkan og i Milano lørdag 13. oktober kl. 10:30 i Duomo. Seremoniene holdes av domprost Anders Gadegaard i København, biskop Gunnar Stålsett i Norge, domprost Lennart Koskinen i Sverige og kardinal Carlo Maria Martini i Milano. Fototillatelse under seremonien i Norge er kun gitt NRK, TV2, NTB og Scanpix. For mer informasjon, vennligst ring: SAS Sverige: Malin Engstedt, tlf +46 8797 2833 eller +46 709 146969 SAS Norge: Trine Løvberg, tlf +47 6481 6312 SAS Danmark: Troels Rasmussen, tlf +45 3232 4675 SAS INFORMASJONSAVDELING ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00670/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00670/bit0002.pdf

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway