Nå tar nye SAS av i Europa

Søndag 9. juni er det premiere for SAS sitt nye servicekonsept der Business Class, Economy Extra og Economy Class erstattes av SAS Go og SAS Plus. Det nye servicekonseptet er en offensiv satsning mot å skape Europas mest moderne flyopplevelse.

Det nye servicekonseptet er arbeidet fram ved kartlegging av behov hos dagens reisende, og i tett dialog med vel kunder og medarbeidere. Ønsker for det nye tilbudet har også kommet inn via forumet My SAS Idea.

”– De serviceklassene som ble skapt for 30 år siden speiler ikke dagens behov. Tid er en mangelvare på ett helt annet sett for de aller fleste. Reisende etterspør tidseffektivitet og attraktive priser uten skjulte avgifter. Med SAS Go og SAS Plus møter vi behovene på begge punkter”, sier Rickard Gustafson, konsernsjef i SAS.

Tilpasset dem som flyer ofte
Hver tredje norske reisende flyr i dag mer enn fem ganger per år, og tallet øker. Der flyet tradisjonelt har vært oppdelt i forretnings- og privatreiser, etterspør reisende som reiser ofte en like smidig opplevelse uansett om de reiser i jobb eller privat.

”- SAS' viktigste oppgave er å få kundene dit de vil, når de vil og det på en enkel måte. Den moderne reisende søker en enkelhet og smidighet på reisen uansett om de reiser som privatperson eller i jobb. Disse behovene møter nå SAS med to nye, attraktive serviceklasser”, sier Rickard Gustafson.

Prisene for SAS Go er sammenlignbare med prisene på tidligere Economy-billetter. Ved SAS Plus får man nå mer for pengene ettersom fra-prisene nå er i gjennomsnitt cirka 30 prosent lavere enn fra-prisene i dagens fleksible billetter.

En reise Oslo-London som kostet 3288,- i Economy Extra koster i SAS Plus 1699,-. En reise Oslo-Stavanger som kostet 1898,- i Economy Flex koster i SAS Plus 1449,-.

Det man trenger er inkludert
I de nye serviceklassene inkluderes mer i prisen enn tidigere. I SAS Go inngår alltid en innsjekket bagasje uten ekstra avgift, aviser, kaffe eller te om bord, samt flere tidsbesparende tjenester som mobil-innsjekk og setevalg. I SAS Plus inngår to innsjekkede bagasjer uten avgift, SAS Fast Track, loungeadgang, måltid og drikke ombord og doble EuroBonus-poeng, i tillegg til de fordelene som SAS Go tilbyr. Frokost serveres till alle på innenlands.

Byttet till SAS Go og SAS Plus innebærer et helt nytt konsept ombord, der man nå få en café i luften. Ved introduksjon av ”Our Café” tilbys også for første gang samtlige passasjerer ombord det samme utvalget.

Fakta om SAS Go og SAS Plus
                SAS Go – mye  SAS Plus – mer
  • 24 timers åpent kjøp
  • Billetten kan endres
  • Barnerabatt
  • Sjekk inn på sas.no, SMS, på flyplassen
    eller på SAS app
  • 1 stk bagasje à 23 kg per person
  • Boardingkort på mobilen og ditt gate nummer
    på SMS
  • Gebyrfritt valg av sete (bakre del av kabinen)
  • Avis, kaffe & te
  • Frokost før kl. 09:00 innenlands
  • Salg av mat & drikke om bord
  • 100 % EuroBonus-poeng til alle i familien
  • 24 timers åpent kjøp
  • Billetten kan endres og refunderes
  • Barnerabatt
  • Sjekk inn på sas.no, SMS, på flyplassen
    eller på SAS app
  • 2 stk bagasje à 23 kg per person
  • Boardingkort på mobilen og ditt gate nummer
    på SMS
  • Gebyrfritt valg av sete (i fremre del av kabinen)
  • Avis, kaffe & te
  • Mat og drikke om bord er inkludert
  • 200 % EuroBonus-poeng til alle i familien
  • Tilgang til FastTrack
  • Tilgang til SAS Lounge

For ytterligere informasjon, kontakt:
Tormod Sandstø

Pressekontakt SAS
E-mail: tormod.sandsto@sas.no

SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige flyreiser til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance og kan sammen med 26 partnere tilby over 1300 reisemål i over 190 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no.