Nytt styre i SAS AB

Nytt styre i SAS AB I forbindelse med ekstra generalforsamling tirsdag 6. november 2001, ble det besluttet i samsvar med hovedaksjonærenes tidligere forslag om innsetting av følgende styremedlemmer i SAS AB: Egil Myklebust, Berit Kjøll, Fritz H. Schur, Anitra Steen, Lars Rebien Sørensen og Jacob Wallenberg. Utover de disse medlemmene har arbeidstagergruppene i SAS utnevnt Ulla Gröntvedt, Helmuth Jacobsen og Ingvar Lilletun til arbeidstagerrepresentanter i SAS ABs styre. Videre utnevnes en nominasjonskomité som består av følgende medlemmer: Ramsay Brufer, Alecta, Thomas Egebo, Trafikministeriet, Henrik Heideby, PFA, Pia Rudengren, Wallenbergstiftelserna, Reier Søberg, Næringsdepartementet, Ragnhild M. Wiborg, Odin Forvaltning og Claes Ånstrand, Näringsdepartementet. For ytterligere informasjon SAS pressevakt, tlf + 47 64818800 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/06/20011106BIT01160/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/06/20011106BIT01160/bit0003.pdf

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway