Nytt treårigt avtal mellan SAS och Dansk pilotförening (DPF)

SAS och DPF har nu tecknat en ny överenskommelse som visar en fortsatt gemensam ambition att skapa ett långsiktigt lönsamt SAS. Avtalet är i linje med den övriga danska arbetsmarknaden och i tillägg har parterna enats om att gemensamt arbeta med kostnadseffektiviseringar med fokus på att anpassa pilotkapacitet efter de behov av flexibilitet som föreligger.

Förändringarna i flygbranschen har bara börjat och nyckeln till fortsatt lönsamhet är att möta resenärernas behov och förväntningar.

SAS pressjour, tel +46 8 797 29 44
Björn Tibell, Head of Investor Relations, +46 70 997 1437

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen