Rapport fra granskningsgruppe 17. september

Granskingsgruppe presenterer rapport 17. september På styremøtet 8.august 2001 besluttet styret i SAS å opprette en uavhengig gruppe til å granske styrets rolle i SAS/Maersk-saken. Advokat Jørgen B. Elmer fra Danmark, advokat Gudmund Knudsen fra Norge og justisrådet Johan Munck fra Sverige har inngått i gruppen. Gruppens utredning presenteres mandag 17.september på ettermiddagen, på SAS hovedkontor i Frösundavik i Stockholm. Eksakt tidspunkt vil bli meddelt senere. STYRET I SAS AB ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/27/20010827BIT00880/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/27/20010827BIT00880/bit0003.pdf

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway