Rekord for SAS’ lavpriskampanje – forlenges med en uke i Norge

SAS’ lavpriskampanje har vært en suksess så langt, med et rekordstort salg på over 150 mill kroner, hvilket ligger 20% over de interne målsettinger man satte seg. Den gode mottakelsen i markedet gjør at salgsperioden for kampanjen i Norge er forlenget med en uke frem til mandag 6. september.

Denne kampanjen, hvor 1 million lavprisbilletter ble lagt ut for salg, er SAS’ og dermed Skandinavias største salgskampanje for flybilletter noensinne.

-  Vi har fått en enorm respons fra kundene og vi har slått flere rekorder for salg via vårt nettsted sas.no, sier Robin Kamark, kommersiell sjef i SAS. For oss er det viktig at mange opplever SAS’ gebyrfrie lave priser, og med det vil nyte godt av å reise med selskapet som er blant de beste i Europa på punktlighet og service.

Priseksempler:
Oslo - London fra 545,- én vei

Oslo- Bergen fra 345,- én vei

Stockholm fra 445,- én vei

Roma fra 645,- én vei

Kampanjen pågår til og med 6. september. Reiseperioden er 1. oktober – 31. mars 2011. (Gjelder ikke reiser ved jul og nyttår).

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Knut Morten Johansen, informasjonssjef, telefon 95 71 92 11

www.twitter.com/sasgroup www.facebook.com/flysas

SAS Scandinavian Airlines er Nord-Europas ledende flyselskap med over 700 daglige avganger. I 2009 transporterte SAS ca 22 millioner passasjerer med en flåte på 177 fly til 100 destinasjoner i 31 forskjellige land. I Norge har SAS 54 fly, hovedsaklig av typen Boeing 737, som til sammen gjør ca 360 avganger daglig. SAS i Norge transporterte i 2009 ca 10 millioner passasjerer.

Tags:

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway