SAS åpner Oslo-Billund med seks ukentlige avganger

Nå kan du reise direkte fra Oslo til Legoland med den nye SAS-ruten mellom Oslo og Billund i Danmark. Det er første gang SAS åpner direkterute mellom de to byene. Frem til mai 2012 opererte Cimber Sterling på denne ruten. Ruten opereres hver ukedag på dagtid samt søndag på kveldstid.

– Vi forventer at mange familier vil besøke Legoland med denne gode forbindelsen, men dette blir også en god rute begge veier for forretningsreisende til og fra Jylland, sier vice president for sales and marketing i SAS, Eivind Roald.

Første flygning går fra Gardermoen mandag 3. september kl 11.55

Oppmerksomhet i Legoland

For reisende fra Norge vil Legoland i Billund være et stort trekkplaster. SAS fikk nylig stor oppmerksomhet i Legoland med et fly bygget i Lego i skala 1:25. En Boeing 737 sirkulerer nå på 520 m2i miniatyrmodellen av Billund Lufthavn. Det vil nemlig være en Boeing 737 med plass til 120-180 passasjerer som flyr ruten mellom Oslo og Billund.

Tidtabell

Oslo-Billund: mandag-torsdag kl. 11.55, fredag kl. 09.25 og søndag kl. 21.15.
Billund-Oslo: mandag-torsdag kl. 13.30, fredag kl. 11.00 og søndag kl. 22.50.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Knut Morten Johansen, informasjonssjef i Norge
Telefon: 95719211 og  e-mail: knut-morten.johansen@sas.no

SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige flyreiser til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance og kan sammen med 27partnere tilby over 1000 reisemål i over 175 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no .

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway