SAS BRAATHENS KLAR MED NYTT FLYDESIGN FOR FLYFLÅTEN

Alle 52 SAS Braathens-fly skal ha samme design som Scandinavian Airlines' flyflåte med gråmalt flykropp, røde motorer og SAS –logo i halen. Den vesentlige forskjellen blir et vaiende norsk flagg bak på flykroppen, mens SAS Braathens-logoen plasseres foran ved inngangsdøren. -Vi er spesielt fornøyd med at det norske flagget er på plass på alle SAS Braathens-flyene, sier administrerende direktør Petter Jansen i SAS Braathens. –Flagget har en symbolverdi som vi anser som meget viktig. At det også ble et vaiende flagg og ikke et stilisert et, er vi glade for. På den måten oppleves flagget som et "levende" flagg, sier Jansen. Flyene kommer til å bli malt om suksessivt ved den tekniske basen i Stavanger etter hvert som de kommer inn til tungt vedlikehold. Det vil derfor ta tid før SAS Braathens har en enhetlig flåte i samme design. SAS Braathens kommunikasjonsavdeling

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway