SAS Braathens legger ned rute til Oslo-London/Gatwick og Oslo-Geneve

Årsaken er svakere utvikling enn forventet, og svake bookingtall fremover. Oslo-Gatwick innstilles fra og med 6. januar (siste avgang blir 19. desember), og Oslo-Geneve innstilles fra og med 7. januar (siste avgang blir 3. januar). De to rutene har vært operert siden juni. Samlet sett gjør nedleggelsene det mulig for SAS Braathens å frigjøre to fly. Flåtereduksjonen inngår som en del av SAS-konsernets beslutning om å redusere flyflåten med ialt 10 fly fra sommeren 2005. SAS Braathens kommunikasjonsavdeling

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway