SAS Braathens med opplevelsesbaserte reiser

Som den første i Norden tilbyr SAS Braathens reisende i Norge en komplett løsning der flyreiser i tilknytning til opplevelser og opphold bestilles på ett sted. Stikkord for den nye tjenesten er enkelhet og tilgjengelighet for kunden. Internasjonalt kalles denne tjenesten "dynamisk paketering" og er en salgsform som vokser sterkt på verdensbasis. -Vi ser at kundene endrer kjøpsadferd i ferie- og fritidsmarkedet. En voksende andel ønsker å gjøre hele bestillingen selv. Nå har vi gjort prosessen veldig enkel for kundene ved å tilby alle tjenester på ett sted, forteller salgsdirektør Petter Ek Jacobsen i SAS Braathens. –Vi ser også at kundene ønsker seg mer opplevelsesrelatert ferie og at opplevelsen kan spenne fra kulturarrangement til naturopplevelser. Når tjenesten blir implementert kan kundene på vår hjemmeside www.sasbraathens.no for eksempel kjøpe reise, hotell, konsertbillett og naturopplevelse på ett sted og betale for hele produktet samlet, sier Ek Jacobsen. Kundene sparer tid ved at de får presentert et knippe tilbud i tilknytning til reisen eller arrangementet som de har valgt. De vil også kunne velge mellom ulike pristilbud. SAS Braathens satser i første omgang på destinasjoner i Norge, men vil etter hvert utvikle tjenesten til også å gjelde destinasjoner i Europa. På flyselskapets hjemmeside vil det være en arrangementskalender der kunder kan søke på arrangementer man er interessert i og derved gjøre en bestilling. SAS Braathens har utviklet den tekniske løsningen til den nye tjenesten sammen med det norske teknologiselskapet Travel A/S. For mer informasjon, vennligst kontakt; informasjonssjef Siv Meisingseth, SAS Braathens tlf. 95716145

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway