SAS Braathens med sommerkampanje: Fly for 199 kroner i Sør-Norge, 299 kroner mellom nord og sør

Fly med SAS Braathens for 199 kroner én vei i Sør-Norge, 299 kroner mellom Sør- og Nord-Norge! Det er prisene som tilbys dem som kommer først til mølla når selskapet nå starter en sommerkampanje med superbillige flyreiser på innlandet. Totalt 85.000 billetter legges ut for salg i alle kanaler i uken 29. april – 5. mai for reise i tidsrommet 12. juni – 12. august. Prisene inkluderer som vanlig skatter og avgifter. SAS Braathens' sommerkampanje kommer i tillegg til de rundt 3 millioner billettene til faste, lave priser som selskapet vil markedsføre i løpet av 2006. - Tiltaket er ment å skulle understreke og forsterke budskapet om at SAS Braathens har mange gode tilbud med konkurransedyktige priser. Selvsagt har vi også hatt i bakhodet at vi måtte foreta oss noe etter de problemene vi påførte våre reisende tidligere i år, sier kommersiell direktør Johnny Skoglund. Han påpeker at vanligvis driver ikke SAS Braathens med kampanjer, men tilbyr faste, lave priser over hele året. Sommerkampanjen er således et unntak. Nok en nyhet fra SAS Braathens er at selskapet 16. mai innfører et nytt serviceopplegg på innlandsrutene, som innebærer at det bys på kaffe og te om bord. - Det gjør vi etter tilbakemelding fra ikke minst våre kabinbesetninger, som har registrert at mange passasjerer savner gratiskoppen. Nå gjør vi noe med det, sier Johnny Skoglund. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Siv Meisingseth, informasjonssjef SAS Braathens, telefon 95 71 61 45

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway