SAS Braathens-passasjerers giverglede lover godt for innsamlingsaksjon

SAS-konsernets store innsamlingsaksjon til fordel for Redd Barnas hjelpearbeid i de tsunami-rammede områdene i Sørøst-Asia har nå kommet i gang for alvor. Aksjonen skal pågå frem til 19. januar om bord i fly og på hoteller, flyplasser, billettkontorer og arbeidsplasser. -- Allerede nå kan vi se at givergleden blant våre passasjerer er stor, sier administrerende direktør Petter Jansen i SAS Braathens. – Umiddelbart etter at aksjonen ble innledet, hadde vi på bare to av våre flygninger fått inn 2.500 kroner fra passasjerene. Hvis dette er en indikasjon, ser det ut til at det kan bli et imponerende sluttresultat med tanke på at SAS Braathens alene har 440 flygninger om dagen. Også de ansatte i ulike deler av SAS-konsernet bidrar med penger til innsamlingsaksjonen. Dessuten vil SAS-konsernet sørge for at det innsamlede beløpet blir fordoblet ved å gi et bidrag tilsvarende summen som kommer inn. Redd Barna vil bruke pengene fra innsamlingsaksjonen til nødhjelp først og fremst på Sri Lanka og i Indonesia. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Siv Meisingseth, informasjonssjef, SAS Braathens, telefon 95 71 61 45

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway