SAS Braathens skal fly 240.000 julereisende

SAS Braathens skal i tidsrommet 20. desember – 2. januar transportere 240.000 passasjerer til og fra jule- og nyttårsfeiring. Det er rekord for selskapet. På innenriksrutene har 193.500 reisende kjøpt plass hos SAS Braathens i løpet av de 13 dagene. Det er 22 prosent flere enn for samme tidsrom i fjor. På Europa-rutene skal nærmere 47.000 passasjerer fly med SAS Braathens i dette tidsrommet. Her er det snakk om en økning på 14 prosent. Spesielt rutene til Berlin, Praha, Alicante og Malaga viser fin utvikling i trafikken. Totalt for hele rutenettet utgjør økningen i jule- og nyttårstrafikken 20 prosent sammenlignet med i fjor. For mer informasjon, vennligst kontakt: Informasjonssjef i SAS Braathens, Siv Meisingseth, tlf. 95716145

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway