SAS fordobler antallet avganger mellom Stockholm og Milano

I slutten av oktober 2011 fordobler SAS antallet direkteflygninger mellom Stockholm og Milano. SAS flyr i dag fra Stockholm til Milano på formiddagen, men fra vinterprogrammet 2011 som starter 30. oktober blir det mulig å fly til og fra den italienske byen også om kvelden.

- Vi ser en positiv utvikling i det italienske markedet, og våre forretningskunder har lenge etterspurt flere avganger. Kveldsavgangen gir mulighet til å få en hel og effektiv arbeidsdag i den spennende motehovedstaden, sier Robin Kamark, kommersiell direktør i SAS.

Den nye avgangen går fra Stockholm kl 17.00 og returnerer fra Milano kl 20.30.

SAS flyr direkte fra Stockholm til fire byer i Italia. I tillegg til Milano er det Bologna, Venezia og Roma. I alt har SAS 60 ukentlige avganger fra Skandinavia til Italia.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Knut Morten Johansen, informasjonssjef, telefon +47 95 71 92 11

www.twitter.com/SAS og www.facebook.com/SAS

Scandinavian Airlines er Nord-Europas ledende flyselskap med over 700 daglige avganger. I 2010 transporterte SAS 22 millioner passasjerer, og ble kåret til Europas mest punktlige flyselskap for andre året på rad. SAS har en flåte på 159 fly, som flyr til 100 destinasjoner i 31 forskjellige land.

Tags:

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway