SAS forsterker rutetilbudet på Vestlandet og Midt-Norge

Det blir flere direkteruter mellom Stavanger og Trondheim, nye ettermiddagsavganger både i Bergen og Ålesund, og forbedret rutetabell mellom Ålesund og Trondheim.

Styrkingen i ruteprogrammet skjer fra vinterprogrammets start 26. oktober. Fra da vil det gå hele fem direktefly med SAS, hver vei, mellom Stavanger og Trondheim. Dette kommer i tillegg til seks gjennomgående ruter via Bergen.

- SAS opplever sterk vekst i trafikken mellom Stavanger og Trondheim, hvilket gir grunnlag for økningen som spesielt er tilpasset næringslivets ønsker i de respektive regionene, sier konsernsjef for salg og marked i SAS, Eivind Roald, som konstaterer at nye morgen- og ettermiddagsavganger fra begge byene også gir raskere forbindelser til Nord-Norge, og en forbedret Aberdeen-forbindelse.

Ruteprogrammet forbedres også mellom Ålesund og Bergen, gjennom nye ettermiddagsavganger både på Vigra og Flesland. Mellom Ålesund og Trondheim vil en etterlengtet ruteendring tilfredsstille ønsket om å gjennomføre møter i Ålesund med godt taimet retur samme dag til Trondheim, og god forbindelse videre til Nord-Norge.

- Våre passasjerer har etterlyst bedre tidtabell og flere avganger mellom Ålesund og byene Bergen og Trondheim - og det skal de få nå, sier Eivind Roald.

Noen av disse rutene vil bli flydd med ATR 72, som er leaset inn fra det danske selskapet Jet Time. Flyet vil ha SAS farger, og produktet og servicetilbudet om bord vil det av samme kvalitet som de reisende forventer når de flyr med SAS.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt SAS presseavdeling
Telefon: 95718800

SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige avganger til  destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance™ og kan sammen med 26 partnere tilby over 1250 reisemål verden over i 193 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

facebook.com/SAS  og  twitter.com/SAS